Levere barn i barnehagen når du er syk.

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristin

Guest
La oss nå si at ungen har fått omgangssyke, og vært uten noe i 48 timer, men nå har du plutselig fått det selv.
Leverer du da ungen i bhg, eller holder du barnet hjemme for å ikke smitte når du leverer?

Jeg leverer hvis jeg må, men spriter godt og tar på minst mulig :)

Tror ikke jeg er i stand til å levere ungen selv ved omgangssyke som nylig har brutt ut. Men hadde prøvd å få noen andre til å levere barnet.

Hvis ingen andre kunne levert for meg, så tror jeg barna ville fått en ekstra dag hjemme med meg (hvis jeg hadde vært så dårlig at jeg ikke hadde rukket å levert før jeg måtte gått på do igjen). Ville levert de neste dag, er som regel lengre mellom dobesøkene da :p

Hvis jeg hadde vært i stand til å levere hadde jeg det, vett ikke hvordan å håndtere to barn alene hjemme om jeg er syk. Far hadde seff levert om han hadde vært hjemme men han ikke det ifra offshore

Hvis ingen andre kunne levert for meg, så tror jeg barna ville fått en ekstra dag hjemme med meg (hvis jeg hadde vært så dårlig at jeg ikke hadde rukket å levert før jeg måtte gått på do igjen). Ville levert de neste dag, er som regel lengre mellom dobesøkene da :p
Samme her. :)

Jeg har levert med omgangssyke flere ganger, mannen har da også vært syk, men tar ikke av meg hanskene og holder meg unna andre. Har også hatt med minste i vogn mens han var syk da vi leverte eldste.

Måtte levere i dag fordi mannen er på reise, som han ofte er. Nå har ikke jeg omgangssyke, men hoster og nyser verre enn verst.
Jeg trakk skjerfet godt opp rundt munnen og sa fra til de jeg møtte at jeg var såpass forkjølet at jeg ville holde avstand.
Hvis jeg hadde hatt omgangssyke, så skulle barnet i hvert fall vært i barnehagen så jeg kunne spydd i fred:yuck:. Måtte bedt naboen om hjelp i så tilfelle, eller levert selv og ringt på forhånd og bedt de møte barnet ute så jeg slapp å gå inn. For en lite tiltalende situasjon:grumpy:

La oss nå si at ungen har fått omgangssyke, og vært uten noe i 48 timer, men nå har du plutselig fått det selv.
Leverer du da ungen i bhg, eller holder du barnet hjemme for å ikke smitte når du leverer?

Du kan fint levere. Barnet er frisk. Så får du være hjemme å pleie deg selv ❤️ Hilsen ei som jobber i bhg

Vel, jeg hadde syk toåring (og nyfødt) hjemme på fredag og fikk omgangssyken. DET var ikke kult! Så hadde eldstemann vært frisk og jeg på noe som helst vis kunne levert han i barnehagen hadde jeg ikke vært i tvil :confused:

Jeg ser ikke noe problem i å levere om man er i stand til det.
Med litt oppdatering på smittevern, er det veldig enkelt å unngå å smitte andre. Jeg får vanligvis ikke omgangssyken selv om andre i familien får det.

Med litt oppdatering på smittevern, er det veldig enkelt å unngå å smitte andre. Jeg får vanligvis ikke omgangssyken selv om andre i familien får det.

Leverer om jeg kan, og hvis ingen andre kan, og tar gjerne en telefon på forhånd til barnehagen.

Vi har ikke hatt omgangssyken nå, men influensa i hus. 3 av 4 ble syke. Ikke jeg. Håper jeg holder meg frisk:)

Det har litt med immunforsvar også.
Jeg får alt som kommer innom dørterskelen her, min mann slipper unna. Jeg har nedsatt immunforsvar.

Ja, hadde levert i barnehagen. Holder ikke friske barn hjemme om jeg er syk.

Det har litt med immunforsvar også.
Jeg får alt som kommer innom dørterskelen her, min mann slipper unna. Jeg har nedsatt immunforsvar.

Ja, hadde levert i barnehagen. Holder ikke friske barn hjemme om jeg er syk.
Ja, man blir enklere smittet om man har dårlig immunforsvar. Men man må likevel få i seg smitten. Ved infuensa kan man feks bruke håndsprit før man går inn i bhg.

Back
Topp