Lever du sunnere nå når du er gravid?

M

Moderator Kristin

Guest
Eller går det egentlig i det samme som før? Eller kanskje det har blitt verre? :p
 
Næsj, spiser og drikker akkurat det jeg vil, som før. Minus at jeg ikke drikker en øl eller et glass vin til maten eller kveldsfilmen f.eks
 
Som før- noen ganger har det dessverre blitt litt verre, fordi matlysten ikke har vært helt på topp.. og samtidig har det eneste jeg har hatt lyst på vært ting som ikke akkurat står på Grete Roede-toppen..
 
Jeg spiser sunnere nå enn før, men det er fordi jeg blir kvalm av mye sukker, mye fett eller slikt... Så mengden grønnsaker er økt betraktelig på middagstallerken. I tillegg har jeg så og si kuttet ut alt av brus og andre sukkerholdige drikker, kan drikke et glass brus på lørdagskvelden liksom, men ellers veldig lite.
 
Med null alkohol og noe mindre posjoner mat er sikkert sunnere. Siden jeg sliter med treg mage frister det heller ikke å ha en av de sporadiske kjøttmåltidene jeg tar av og til sånn til vanlig. Proteininntaket har nok uansett gått opp pga shakes jeg drikker når mat ikke frister.

På den andre siden er jeg av og til fysen på noe søtt, antageligvis pga for lavt kaloriinntak.
 
Etter at jeg fant ut at jeg var gravid har jeg tatt tak i meg selv. Ville nok gjort det uannsett. Men siden jeg levde på sukker de 6 første månedene av graviditeten så tillater jeg meg ikke å innta mer sukker nå. Prøver også å holde meg til ting som gir gutten gode muligheter selv om jeg levde som en dust i starten.
 
Jeg spiser stort sett det samme, minus slikt vi ikke kan spise/drikke. Men vil si jeg har et ganske sunt kosthold fra før. Blir jo såklart noe snop her og der, men det må da være lov:D
 
Jeg spiser mye dårligere nå enn før jeg ble gravid. Før var kostholdet mitt bra, med stort sett grønnsaker og godt tilbehør!
Nå frister ingenting, grønnsaker er no go, kjøtt frister veldig sjeldent, salat smaker ikke godt.. søtsuget derimot har økt helt vilt!:sorry:
Eneste som er blitt til det bedre er inntaket av vann, for det smaker plutselig himmelsk! :)
 
Jeg har selvsagt fått snopecravings i svangerskapet :( så har spist alt for mye snop :nailbiting:
 
De første 3 mnd hadde jeg ikke lyst på noe sukket eller junk. Men det har jeg jammen tatt igjen i 2. trimester. ;)
Men har også klart å begynne å trene igjen. Pluss at jeg alltid har prøvd å spise Sundt. Skal fortsette med det :)
 
Ehm...planen var å spise sunt, men tydelig at selvkontrollen min er betydelig svekket nå så det har blitt litt vel mye is feks. Men spiser ofte sunne måltider, er mer det i mellom måltidene som det er verre med..
 
Jeg hadde nesten ikke noe sug på usunne ting i første trimester :) Nå i tredje er det helt vilt! Lyst på snop heeeele tiden! :(( Kjenner jeg er litt stresset over å ha gått opp 10 kg allerede..
 
Back
Topp