Lever blomstene deres???

x1xForskrudd hønemor

Forumet er livet
Jada, kjeder meg nå...

Fikk så lyst til å skrive om noe annet enn barn...

Så:
Klarer dere å holde liv i blomstene deres?

Jeg klarer nemlig ikke. Jeg fikk en plante av mamma som er "snill", dvs ikke trenger å vannes så ofte!
Den har jeg da klart å drukne...
Så en Orkide, den tørket ut over natta, helt sant[:)]
Ellers har jeg kunsitge blomster i vinduene, for det er så mye sol der, så selvom jeg er flink til å vanne, blir de alltid ødelagte likevel!! [:'(]

Hehe.. Jeg må si at jeg har byttet ut alle i vinduspostene på kjøkkkenet etter at snuppa kom til verden, blomstene og kattene har kommet i andre rekke[:)] Nå er det kun grønne blomster og orkider som pynter opp, de lever ennå, men er ikke akkurat den som prater pent med de om dagen[:D]

Faktisk ja... vanner de hver Fredag[:D][:D][:D]

Jeg eier ingen blomster!
Har kun grønne planter som kan overleve et par uker uten vann! [:)][:)][:)]
Er super dårlig på å huske å vanne blomster og planter..

De som er meninga skal holde lenge klarer jeg som regel å holde lenge[;)] Men har noen primulaer her nå som begynner å dø bort for meg, sjøl om jeg er iherdig med vanninga og passer på. Men de er jo nesten som en bukett å regne da egentlig[:)] Har jobba i blomsterbutikk ved siden av skole/studier maaaange år så er kanskje litt over normalen glad i blomster[8D] 

Har egentlig mest grønnplanter da. Men har en Clivia i kjøkkenvidnuet nå og den er så fiiiiin!!!! Står i full blomst nå[:D] Flotte orange blomster! Blir glad hver gang jeg står ved kjøkkenvasken og ser rett på den jeg nå[:D] Planter i plæstikk kommer ikke inn i detta huset nei[8D]

Nope

im the flower killer

Smbo kastet nettopp en stor blomst som jeg hadde drukknet[&:]

Men nå har jeg noen blomser så for se hvor leng de varer.

Enten så vanner jeg for mye eller for lite.

Hmm hvorfor ikke en mellom ting[8|]

Jeg har to typer grønne planter som jeg klarer.. Det ene er fredslilje... Den sier jo i fra når den er tørst... Veldig kjekt. Allikevel får den ikke vann før bladene har besøkt gulvet noen dager.. Allikevel kommer den seg igjen etterpå!! [:D] Veldig takknemlig blomst altså... [;)]

Også har jeg en annen type plante som ser ut som om den har et plastikk-lag på seg, masse grønne blader som ikke blir så store. Denne lever også hos meg.. dersom den ikke bor i vinduskarmen og det er veldig kaldt ute. Da blir den kald og lei seg og vil ikke leve mer... [:(]

Ellers... Jeg klarer ikke å få de til å leve særlig lenge, selv om jeg prøver ordentlig hardt!! Litt trist egentlig, for det er så fint med blomster...

grønne planter går fint. Og orkidèer, har faktisk fått et par av dem til å komme opp igjen også :D

Men det er verre med gullfisken min da [:(] den er døden nær i dag! Tror nok ikke den står over natten.

Back
Topp