Levanger vs St Olavs.. Hjelp!

Astra87

Forelsket i forumet
Hadde i utgangspunktet søkt fødeplass på St Olavs og har fått time til UL der.. Men i går var vi på ultralyd på Levanger pga at legen ikke fant hjertelyd og hadde vanskeligheter med å kjenne størrelsen på livmor.. (Ung vikar) Han ringte rett til levanger, og de hadde mulighet for å ta oss inn da.. Men nå er det jo slik at hun overtalte oss til å velge Levanger istedet, og fikk time for ordinær UL der også.. Men nå vet jeg ikke hva jeg skal velge!! Hadde jo bestemt oss for Levanger nå da, men så har jeg lest så mye negativt om det sykehuset på div forum nå.. Noen med erfaring?

Hei!
Jeg sitter igjen med bare positive opplevelser fra St.Olavs.
Jordmora var helt fantastisk, og vi fikk utrolig god hjelp de tre nettene vi lå på barselavd. på sykehushotellet:)
Har absolutt ingen betenkeligheter med å føde vårt andre barn der!
Når det gjelder Levanger, har ikke jeg personlig erfaring fra fødeavdelingen, men har desverre hørt en del negativt om den.....
Lykke til videre, håper dere finner ut av det:)

Hehe. Alle jordmødre som jobber på levanger prøver å få flest mulig til å velge dem. Jordmødrene på Stjørdal prøver også å rekruttere flest mulig dit sa legen min. Jeg fødte jo der sist, men velger St. Olavs nå. Det eneste positive jeg ser med Levanger er at de kanskje har bedre tid til deg der, i og med at det er færre som føder der. Men de har kanskje tilsvarende mindre jordmødre på jobb også da. Jeg var ikke 100 % fornøyd der hvertfall. Ville valgt St. Olavs :)

jeg har fødd på levanger, alle vennene mine, moren min pluss pluss har fødd der, og har aldri hørt noe negativt... selv om jeg møtte på EI jordmor som var helt forferdelig, av hvor mange, som heldigvis har sluttet der nå. har hørt motsatt at det er til tider veldig dårlig tid på st.olavs, men har ingen erfaring fra der da..

men vi kain jo egentlig ikke dømme et sykehus før vi har prøvd ett annet og da, da kanskje alle er like???? eller helt ulike...

Jeg valgte St Olavs bevisst over Levanger sist gang grunnet endel negative rykter og det at Trondheim også var litt nærmere. Vi fikk en litt komplisert fødsel og jeg var veldig fornøyd med å være på St Olavs da. Vi ble en uke på barsel (far også), merket ingenting til at det var mange fødende der da i allefall - julifødsel (men har også hørt at det kan skje).

En annen ting - som kan være irrelevant for deg? - et at St Olavs tilbyr lystgass enda. og så vidt jeg vet har Levanger sluttet med det.

Vi velger St Olav igjen denne gangen.

Levanger har begynt med lystgass igjen! ei venninne fødde der for 14 dager siden, og hun brukte kun lystgass......

Sliter med samme valget... Vi er selvfølgelig heldige som bor midt i mellom og kan velge, men huff så vanskelig! Jeg har bestemt meg for å se hva jeg føler for den dagen jeg skal føde, vi må ikke bestemme oss på forhånd.. Har hørt både pluss og minus fra begge, så det er nok ikke det som skal bety noe for mitt valg. Bestemmer deg for Trondheim, så ring å spørr om det er fullt før du kjører innover. Har en venninne som fikk beskjed om at hun helst burde dra til Levanger, for trondheim hadde i utgangspunktet ikke plass.. Lykke til..

Back
Topp