Leukocytter I urinen....

Poohbear

Forelsket i forumet
Hva vil det si? :-P Husker ikke fra de forrige gangene. :-/ Legen forklarte ingenting i dag, bare gjorde alt han skulle og mumlet noe om at han ikke likte vektoppgangen fra forrige kontroll med et bekymret uttrykk....
Skal ta glukosebelastning neste gang...

Leukocytter i urinen kan være tegn på urinveisinfeksjon, men så lenge det ikke er utslag på de andre måleenhetene en tester i urinen, det ikke er svært høyt og en ikke har noen symptomer på urinveisinfeksjon så regner en med at det kommer fra ytre forurensning :) jeg har hatt utslag de siste 2 gangene på leukocytter, men har ingen symptomer eller andre utslag. Så bekymrer meg ikke :)
Huff, jeg og skal ta glukosebelastningstest igjen snart. Mini ligger akkurat i grenseland på å være stor, håper på ok resultat!

Hadde +2 med det på forrige kontroll hos jm, hun sa det ikke var noe å bekymre seg for i allefall :-)
Jeg hadde akkurat samme! Da ville jordmoren i kommunen min at jeg skulle til legen de nærmeste dagene da jeg fort kunne ha uvi uten å merke det selv. Kom til lege, ingenting galt..

Jeg hadde akkurat samme! Da ville jordmoren i kommunen min at jeg skulle til legen de nærmeste dagene da jeg fort kunne ha uvi uten å merke det selv. Kom til lege, ingenting galt..
I alle dager.. Min jm spurte om jeg hadde merket noe til ubehag som kunne tyde på uvi, noe jeg ikke hadde.. Da sa hun det var ok, men hvis jeg fikk uvi-symptomer, så skulle jeg levere dyrkningsprøve hos legen:-) Har ikke hatt symptomer på uvi enda, så da satser jeg på at alt er i orden:-P

Utslag på kun leukocytter er som oftes bare forurensning, men dersom det er utslag på nitritt i tillegg bør man få behandling for uvi samt sende dyrkningsprøve :-)

Back
Topp