Lettere syk?

Solbæra

Forelsket i forumet
Jeg er vanligvis frisk hele året. Men nå som jeg har blitt gravid, har jeg blitt ordentlig forskjølet.

Er det flere som merker at dem blir lettere syk når dem har blitt gravid?

Når jeg gikk med lillemor, så var jeg konstant tett i nesen helt til hun ble født :) slimhinnene utvider seg jo og tåler mindre så man har kanskje lettere for å bli syk :)

Aldri vært så mye syk som sist jeg var gravid :wtf: spent på hvordan det blir denne gangen.

Har blitt syk siden jeg fant ut at jeg er gravid, men fikk det fra datteren. Jeg lurte også på det samme! Har ikke vært sååå syk i flere år

Har vært forkjøla siden positiv test, men går også på immundempende så tenker jeg er enda mer mottakelig?:)

Har vært forkjøla siden positiv test, men går også på immundempende så tenker jeg er enda mer mottakelig?:)
Det samme gjør jeg. Hvilke symptomer har du frem til nå? Hvir langt er du på vei?

Personlig merker jeg veldig lite og begynner å tro at det er prednisolonen som gjør at jeg får lite symptomer?

Det samme gjør jeg. Hvilke symptomer har du frem til nå? Hvir langt er du på vei?

Personlig merker jeg veldig lite og begynner å tro at det er prednisolonen som gjør at jeg får lite symptomer?
Har litt magevondt nå og da, ellers merker jeg lite selv. Er 5+3. Du da?

Jeg var jevnlig forkjølt gjennom svangerskapet med første. Føler vi har vært en del småsyke nå også, men det har nok med oppstart i barnehage å gjøre.

Alltid vært syk når jeg har gått gravid. Blitt det. Har dårlig immunforsvar fra før også.
Men det er jo en kjent sak at immunforsvaret blir dårligere når man går gravid!
Alt skal vel gå til den lille i magen og beskytte den :)
Er jo derfor gravide skal være mer forsiktige også. Anbefales å ta influensa vaksine osv.

Så ja, der er helt normalt og en kjent sak å bli mere syk når man går gravid.

Ja! Jeg har vært forkjølet siden starten av graviditeten. Plaget med tett nese og slim. Etter endel uker fikk jeg resept på Avamys nesespray fordi det bare ble værre og var nærmest som en bihulebetennelse ( men uten feber) Vil si at det ble 70% bedre men må ta den hver eneste dag ( 1 sprut i hvert nesebor om dagen) fordi det ser ikke ut til å forsvinne.

Jeg har fra før alltid vært plaget mye med bihuler når jeg først får en forkjølelse, så er vel litt ekstra utsatt nå pga slimhinnene hovner opp. :yuck:

Back
Topp