Lettere sjokkert nå!

frkMina

Forumet er livet
Mailykke <3
VIP
❤Januarlykke 2022❤
Kikket litt på nettet ang svangerskap og honning, da jeg kom over denne 5 år gamle tråden.

Må ærlig si at jeg ble lettere sjokkert når jeg leste hva som kunne bli skrevet og ikke skrevet da! Dem fikk ikke lov til å snakke om aborter, komplikasjoner, matvarer osv osv, fordi det kunne/ville skremme opp andre gravide! Og dette var på et terminforum :@ Hva i alle dager var det for noe? :O

Her er linken:

http://forum.babyverden.no/threads/ikke-spise-honning-når-du-er-gravid.1057921/

Fler enn meg som ble sjokkert over hvordan det var på det terminforumet der??

Jeg har en fireåring. Jeg var altså på terminforum for fem åtte siden. Jeg har en seksåring også.

Det var ikke sånn at det ikke var lov til å snakke om for å ikke skremme andre, det husker jeg virkelig ikke.

Det var uten tvil opphetede "spekemattråder" på hvert terminforum, hvor halvparten mente de som spiste det var uansvarlige, og den andre halvparten mente de som lot være var hysterisk.

Tendensene ser man forstatt, men det er litt mildere ordbruk somregel.

Det var høy temperatur på bv på den tiden, sterke meninger og man var ikke like "det går så bra så, alle er forskjellige, la oss bare kose oss her " som bv an mange kritisk hevder bv er blitt.

Så det var nok lov å fortelle om ting, men noen har nok kritesert noen for å spre bekymring, og det der er måten det ble svart på. Det var sånn språket var. Man var uenige, høylytt.

(og forøvrig, spis gjerne honning, men gi det ikke til babyen det første året)

Jeg har en fireåring. Jeg var altså på terminforum for fem åtte siden. Jeg har en seksåring også.

Det var ikke sånn at det ikke var lov til å snakke om for å ikke skremme andre, det husker jeg virkelig ikke.

Det var uten tvil opphetede "spekemattråder" på hvert terminforum, hvor halvparten mente de som spiste det var uansvarlige, og den andre halvparten mente de som lot være var hysterisk.

Tendensene ser man forstatt, men det er litt mildere ordbruk somregel.

Det var høy temperatur på bv på den tiden, sterke meninger og man var ikke like "det går så bra så, alle er forskjellige, la oss bare kose oss her " som bv an mange kritisk hevder bv er blitt.

Så det var nok lov å fortelle om ting, men noen har nok kritesert noen for å spre bekymring, og det der er måten det ble svart på. Det var sånn språket var. Man var uenige, høylytt.

(og forøvrig, spis gjerne honning, men gi det ikke til babyen det første året)

Ahaa, da skjønner jeg :) Ble bare så satt ut av det hun ene der inne skrev, at ditt og datt ikke var lov å skrive for da ble mange sure osv osv.

Ja vet at man kan spise honning under svangerskapet, skulle bare sjekke det opp siden søsteren sa at det skulle man ikke så skulle bare motbevise litt :P

Back
Topp