Lettere irritert her jeg sitter

Mrs.Mona

Elsker forumet
MAI 2013
Snakket nettopp med legekontoret. Hadde tenkt å bestille time hos fastlegen min (som jeg liker veldig godt). Siden jeg har hatt to aborter (den siste for 2mnd siden) så trenger jeg å bli roet litt ned... er fryktlig nervøs for at det samme skal skje igjen.
MEN lettere sagt enn gjordt.. Legen min er på ferie, og de har kun EN lege på jobb. Jeg fikk time 21 august!!!! DET er jo leeeeenge til!! Og fikk beskjed om at hvis det var noe, eller om jeg lurte på noe,  så måtte jeg ringe kl.8, en eller annen dag, å få en akutt time.

Kjenner jeg er mektig irritert over at jeg må vente så lenge på å snakke med en lege, prøver å være rolig og ikke uroe meg så masse, men er ikke så enkelt. Og siden jeg bare er 5uker på vei, så er det litt tidlig å fortelle til folk (har sagt det til bestevenninna mi, bare for å ha noen å snakke med om det) så føler at jeg går rundt i en boble og greier ikke helt å fokusere på ting, eller være 100% tilstede for kundene i butikken der jeg jobber.. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Men alt ordner seg tilslutt... Eller hva?????

Dette ble et langt innlegg, men måtte få det ut... 

Har du ikke muligheten til å bestille deg en privat time på tidlig ul hos gyn?

Skjønner deg veldig godt! Hadde selv en sa i mai og kjenner at jeg er ikke helt rolig nå. Jeg skal til gyn. 14.august for å sjekke om alt ser ok ut. Gjorde det siste gang og og så tok han seg veldig godt av meg gjennom aborten, så jeg føler meg trygg der. 

Sånn har jeg det også. Er livredd! Har allerede hatt første legetime, og skal ha andre i midten av august. Jeg hadde ikke tatt en annen time enn med min egen fastlege, for det er bare hun som kjenner meg og mine svakheter.

Her er jeg ikke oppblåst lengre, og presset i magen er nesten borte. Jeg er redd for at jeg har hatt en ma, men skal på privat ul på onsdag, så får vite da.

Om jeg var deg hadde jeg også bestilt privat ul, det er så absolutt verdt pengene!

Hadde vi hatt råd, så hadde jeg gått til privat klinikk. Så får bare vente, vurdere om jeg skal ta kontakt med jordmor, og begynne å gå der nå. eller er det for tidlig??

Det skader jo ikke å høre med jordmor! Jeg går kun til lege, men hadde legekontoret mitt vært like sært så hadde jeg kontaktet jm.

Ta en telefon, kanskje du kan komme inn allerede nå :)

Jeg skjønner hvrdan du ar det, selv hadde jeg mistet en gang tidligere, så jeg bestemte meg for at her tok vi oss råd til en tidlig ul. Alt stod bra til og det var vanvittig deilig å se at den lille spiren min hadde det fint. Når det gjelder jordmor så kommer du ikke inn til henne før uke 24! Før det går du til legen ca mellom uke 8 og 12. Men jeg forelår at du snakker en gang til meg legekontoert og forklarer dine bekymringer, hør om de kan ta hcg måling på deg. Det fikk jeg sist, du trenger ikke inn til lege for å ta disse, bare ring til legekontoret og hør om de kan ta slike prøver. Du tar 2-3 prøver med 2 dagers mellomrom og stiger hcg mellom målingene så er alt i orden :-) Så jeg anbefaler deg å prøve å få dette til, slik at du kan li litt mere beroliget :-) Lykke til! Lille spiren har det sikkert helt fint skal du se <3 >

Ring kl 8 en dag da vel! Det hadde jeg gjort. Ellers ville jeg kontaktet jordmor, syns nesten de er bedre på sånn oppfølging. Ser det er blitt skrevet at man først får time hos jm uke 24, men det stemmer ikke med min jordmor hvertfall.. Sist gikk jeg til jm fra uke 14. Denne gangen har jeg første time hos jm uke 12, og jeg har flyttet i mellomtiden, så er på en annen helsestasjon nå, og begge steder har jeg altså fått time til jm tidlig! Verdt et forsøk! :) lykke til!

Tusen takk alle sammen, for veldig gode råd. Snakket med bestevenninna mi om det i dag. Mammaen hennes er faktisk jordmor, så skal ta kontakt med hun. Da får jeg ihverfall snakket med en "proff"..

Har egentlig roet meg litt ned, med at om jeg ikke blør, og har fremdeles symptomer så er alt greit. Får bare satse på det tror jeg.

Men tusen takk alle sammen igjen. Er godt ¨å få satt et litt annet perspektiv på det =)

anbeli skrev:
Ring kl 8 en dag da vel! Det hadde jeg gjort. Ellers ville jeg kontaktet jordmor, syns nesten de er bedre på sånn oppfølging. Ser det er blitt skrevet at man først får time hos jm uke 24, men det stemmer ikke med min jordmor hvertfall.. Sist gikk jeg til jm fra uke 14. Denne gangen har jeg første time hos jm uke 12, og jeg har flyttet i mellomtiden, så er på en annen helsestasjon nå, og begge steder har jeg altså fått time til jm tidlig! Verdt et forsøk! :) lykke til!

så heldig du er som får time så fort da! her er det uke 24 som gjelder, hvis man ikke har risikosvangerskap eller noe sånt vel å merke. var hos legen i går og der var talen klar:  kontroll mellom 8-12 uke, ul uke 18-20 og jm kontroll uke 24. deretter kontroll hver fjerde uke og da kan du velge om du vil gå til jm eller lege :-)  

Da ringer du klokka 8 en morgen og får en hastetime, og så ber du da om å få henvisning til tidlig ul pga tidligere SA-er.. Ikke kjekt å gå sånn og bekymre seg så lenge... :(

Det skulle ikke være et problem med den forhistorien, og en hvilken som helst lege kan gjøre det på 2 minutter..

Back
Topp