Lettere forvirra! Ang. Miniform!

Nurket79

Elsker forumet
Kan noen gi meg et svar på hvor lenge man kan bruke Miniform på bebisene???!!![8|]

Noen (farmasøyten på apoteket) sa at jeg ikke skulle gi lillegutt det, mer enn ca 10 dager, pga et konserveringsmiddel som ikke var så bra...
Mens andre (har lest på nettet)...at det kan brukes de første 3 måneden!

Åhhh, jeg blir sååå forvirra![&:] Har gitt lillegutt det i 10 dager nå, og sambo og meg har bestemt for å "slutte" med dråpene...men det er "bare" fordi farmasøyten sa det...
Men hva er egentlig sant...? Hva skal vi tro?[8|][&:]

Aner ikke, men hadde ikke brukt det uansett siden det er hormonforsyrrende stoffer i dem.

Fikk beskjed av legen og hs at vi kunne bruke det så lenge vi trengte det.. Men synes ikke det funket så sluttet med det og fordi man tydeligvis ikke skal bruke det noe mer..

Jeg har også hørt/lest at det kan brukes så lenge barnet har kolikk..
Snakk med legen din da vel .. 

ORIGINAL: Suppadura

Jeg har aldri hørt noe annet enn at det kan brukes, men jeg syns ikke det hadde noen effekt, da var fennikkelte mye mer effektivt

Drikker fennikkelt-te nå[;)]...Tok det lang tid før du merket virkning på bebisen?[8|]

ORIGINAL: Nemi73

Jeg har også hørt/lest at det kan brukes så lenge barnet har kolikk..
Snakk med legen din da vel .. 

Syns du skal høre på farmasøyten! De er mer spesialisert og har mer kunnskap om medisiner enn legen, som har mest kunnskap om sykdommer, men selvfølgelig litt om medisiner også! Men det skalder jo ikke å kanskje høre med to forskjellige farmasøyter, eller apotekteknikere for den saks skyld!

ORIGINAL: Nurket79

ORIGINAL: Suppadura

Jeg har aldri hørt noe annet enn at det kan brukes, men jeg syns ikke det hadde noen effekt, da var fennikkelte mye mer effektivt

Drikker fennikkelt-te nå[;)]...Tok det lang tid før du merket virkning på bebisen?[8|]

Du kan gi bebisen fennikelte "direkte". Vi ga lillemann ca 5 ml m sprøyte. hadde god effekt.[;)]

Bare ammer du? Hvis han har kolikk så regner jeg med at du har prøvd å kutte ut alt av meieri produkter og sett om det hjalp?

Jeg fikk beskjed på apoteket at det var kommet ny informasjon ang. dette praparatet nå, hvor det stod at gutter IKKE skulle ha dette, da det kunne forstyrre utviklingen av kjønnsorganene eller ødelegge noe "down there".. jenter kunne ta dette, var visst ikke noe problem... Hvor lenge vet jeg ikke... Bare leste at du hadde gutt.. ville ikke gitt de mer jeg da...

Jeg fikk beskjed av helsesøster å kaste minifomen jeg hadde stående og bruke te istedet.. hormonforstyrrende som camomille sier.

Jeg brukte Minifom til jenta mi pga kollikk... det gav ikke virkning på henne.. derfor kuttet jeg ut.. for det skal vise virkning innen 5-6 dager... Og mener legen min sa at det var ikke noe problem å bruke minifom i kollikkperioden..

de har jo gått ut i media å skrevet at de anbefaler ikke å gi det til unger pga det er blandt annet hormonforstyrrende stoffer i den[&:]
Eg ga den til snuppa, men kommer ikke til å gi neste mann, for eg fikk vite om dette etter eg var ferdig med førstemann..

Litt rart at jenter kan bruke det, men ikke gutter..[&:]men men...

Back
Topp