Lettere å amme etter 2. Svangerskap?

Mary79

Glad i forumet
Mailykke <3
Dere som har flere enn et barn. Jeg slet veldig med amming når jeg fikk mitt første barn, fikk aldri nok melk, vondt, sår osv.
Er redd for at det skal bli sånn denne gangen også. Er det noen som har slitt første gang, men fått det til andre gang?

Sent from my iPhone using BV Forum

Ga opp delamming med første etter 3 måneder:( men fullammer nesten andremann nå og han er 8 måneder:D

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡

Ga opp delamming med første etter 3 måneder:( men fullammer nesten andremann nå og han er 8 måneder:D

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡
Så fantastisk! Det var akkurat det jeg trengte å høre:-) Har så lyst til å få det til denne gangen. Gjorde du noe anderledes for å få det bedre til 2.gang?

noen synes det er enklere. med nr 2. men ta gjerne kontakt med en av mine ammehjelperkollegaer og bare snakk med en så får du gjerne snakket om hva du opplevde sist. det kan hjelpe masse på...

Jeg måtte kaste inn håndkle etter 3 mnd med førstemann. Fikk aldri nok melk:(

Nå er nummer to snart 8 mnd og jeg ammer fortsatt:) Fullammet til hun var 6 mnd og ammer en god del enda. Flere ganger om dagen og om natten:)

Så det er håp!:)
Herlig å høre:-) Denne gangen må det være håp da:-)

Med første var amminga en kamp fra dag en, gav opp etter litt over fire mnd. Jobba litt i starten med nr to og, måtte til med flaske pga dårlig vektoppgang. Men fikk dreisen på det etterhvert og ammingen ble bare kos. Han er nå over 13 mnd og ammer enda.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Så utrolig fint å lese :) her er førstemann bare 11 uker, men håper allerede å få til ammingen med nestemann, selv om jeg ikke vet når den kommer da :) her ble lille flaskebaby etter fire uker, så håper på noe annet neste gang <3

Min første sugde så hardt at han fikk til amminga med engang. Ble sår og hadde vondt den første uka, men etterhvert ble det bedre. Hadde mye melk med lite næring, så måtte spe på med mme fra 4mndr. ammet til han var 16mndr. Lillesnupp klarte ikke helt å suge, fant ikke helt ut av hvorfor ho ikke spiste så mye.. kanskje tunga, hadde grensa til refluks, men uansett måtte spe på med mme denne gangen også fra 3mndr, amma ho til 21mndr (kanskje 1gang i uka den siste mnd) men Vondt å amme den første uka den 2.gangen også. Så har litt med babyen å gjøre om den klarer å suge riktig også. men det klarer nok du og babyen å finne ut sammen, så hadde ikke engsta meg for det :) Lykke til :)

Takk for oppmuntrende svar! Jeg har er håp om at det skal gå denne gangen:-)

Back
Topp