Lettbrus til barn?

MammaGutten

Glad i forumet
Gir dere barna lettbrus??
Her får guttungen kun smake, men gir han det ikke ...

Er lettbrus på noen måte mer skadelig en annen brus for de små?

Pga søtstoffene skal det ikke gis til barn under 3 år.

Mine kommer ikke til å få i det hele tatt.

Jeg mener at kunstig søtning er verre enn sukker for barn, så mine får ikke lettbrus - men de får vanlig brus om vi er i selskap (kun eldste som i det hele tatt liker brus da..)

Nei, får verken brus, syltetøy, saft eller noe med kunstig søtning så sant jeg kan unngå det. Ikke at det drikkes brus så ofte her men hender jo det er selskaper og slikt hvor det serveres brus. Hender en sjelden gang han får en bitteliten skvett brus på lørdagen.

Er også nøye med at han ikke får kunstig søtning, var bare interessert om andre gjør det samme [:)]

Her er hun for liten til å få sånt enda, men når den tid kommer, blir det heller vanlig brus.

Jeg tror kunstig søtning er mye verre, og jeg merker det på kroppen når jeg spiser/drikker det. Får vondt i leddene og i brystet av bare et halvt glass brus[&o]
Så det skal ikke ungen min få hvertfall.
Bedre med litt sukker en gang i blant, enn å pøse på med lettprodukter og tenkte at det er ok...

ORIGINAL: Inmari

Pga søtstoffene skal det ikke gis til barn under 3 år.

Min kommer ikke til å få i det hele tatt.

ORIGINAL: metalmom

Nei, gir henne heller ordentlig brus. Tenker at aspartam er farligere enn sukker.

Ett lite glass i uka som regel.. til lørdagskveldsen...
Vet jo at de ikke skal ha for mye sukker, men heller sukker enn kunstig søtning..

Jeg gikk på et kurs på sykehuset før jul der lærerne var ernæringsfysiologer 
og spesialister, og vi spurte dem om akkurat det. De sa at barn kunne drikke det
like godt som oss voksne, men ingen av oss skal jo bruke det som tørstedrikk.
Så ja; jentungen får det her i huset, men enten smake av oss, eller et glass i ny og ne.

Kjøper aldri lettbrus, verken til oss selv eller ungen(e).

ORIGINAL: LaMona

Kjøper aldri lettbrus, verken til oss selv eller ungen(e).

signerer. Unntatt når jeg skal ha jentekveld.. for alle venninnene mine drikker pepsi max som intravenøst..

Slipper heldigvis det problemt, snuppa er ikke særlig glad i brus og drikker helst vann. Men hvis jeg måtte velge så¨vet jeg ikke helt om det ville blitt sukker eller aspartan.. er vel like ille på hver sin måte.

Vi kjøper aldri brus vi, verken jeg eller samboer liker brus noe særlig så.. Thea har smakt det men hun er ikke noe glad i kullsyren så vil ikke ha det.

Back
Topp