Lett strikke genser til baby

BenteP

Forelsket i forumet
Hallo! Helt ny her på forumet :)

Jeg har desperat lyst til å strikke en deilig genser for sønnen min på 15 måneder som han kan bruke i vinter. Men jeg er kjempe fersk til strikking. Er ganske lenge siden jeg strikket nå også, så må være noe lett slik at jeg kan lære meg å strikke igjen :)

Jeg sitter og leter på nettet etter noen strikke oppskrifter men blir litt stresset, de ser jo alle så utrolig kompliserte ut! Blir liksom svett bare jeg ser på de, og det er knapper i alt! Vil ikke ha knapper! Rett opp og ned genser :(

Er det noen elskverdige mammaer her inne som har linker eller oppskrift på en enkel baby genser til sønnen min? Plis plis plis!

På forhånd tusen takk!

Heihei!

Har du kikket på garnstudio sine sider? Der er det tusener på tusener av oppskrifter :)

Har kikket der ja, men jeg syntes de så alt for vanskelige ut :( Huff, kanskje jeg ikke er ment til å strikke noe til han, selv om jeg så gjerne vil. Hadde jeg bare funnet en enkel oppskrift for en rett opp og ned genser hadde alt vært flott. Ikke alle disse med pynt og knapper og atten forskjellige strikkemåter i en oppskrift :(

Gå på bibloteket og se om de har nøstebarn boka, der står den oppskrifta som hun over her anbefaler + noen til. De er enkle og greie[:)]

Nå har jeg sett meg om litt på nettet, og funnet bilder av den berømte monsterbuksen! Er den vanskelig? Ser ikke sånn veldig komplisert ut, men leter fortsatt rundt etter en lett forståelig oppskrift :) Lærte å strikke etter engelske oppskrifter så de norske ser automatisk mer kompliserte ut for meg.

ORIGINAL: BenteP

Fant denne oppskriften http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=11678623 på monsterbukse som jeg har bestemt meg for å prøve. Men er det rundpinne? Har bare rundpinne i str 3,5 så håper det.

du kommer nok ikke i mål med ei rundpinne på den buksa.. jeg strikker den i str 4 år, og den minste rundpinna jeg har er 30 cm og den er for stor, så her må det strikkes med strømpepinner på bena..

Hmmm, ok. Men jeg bruker rundpinne til den øverste delen? Så strømpepinner til beina? Det blir jo festlig, aldri strikket med flere enn to strømpepinner før :) Får gå til innkjøp av den størrelse pinner da. Denne buksen vil jeg få til! Om så jeg holder på til jeg blir pensjonist :)

ORIGINAL: BenteP

Hmmm, ok. Men jeg bruker rundpinne til den øverste delen? Så strømpepinner til beina? Det blir jo festlig, aldri strikket med flere enn to strømpepinner før :) Får gå til innkjøp av den størrelse pinner da. Denne buksen vil jeg få til! Om så jeg holder på til jeg blir pensjonist :)

anbefaler deg også å kjøpe rundetellere, så er det lettere å holde styr på alt som skal telles og skiftes av farger og sånt.. [:)]

Back
Topp