Lett-produkter

Felina

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Augustlykke 2022 ❤️
Spiser dere lett-produkter nå som dere er gravide eller styrer dere unna kunstig søtning? Tenker på feks suketter, lett yoghurt, lett syltetøy, fun saft, pepsi max m.m.
Noen som vet om det finnes noe klart svar på om det er skadelig for barnet i magen?

Drikker fun light.

Jeg spiser det jeg normalt pleier utenom det som er fy fy... så jeg drikker både fun light og pepsi max.

Jeg spiser det jeg normalt pleier utenom det som er fy fy... så jeg drikker både fun light og pepsi max.
Signerer, bare bytte ut Pepsi max med cola zero de gangene vi er ute og spiser :)
Kunstig søtning er jo ofte ikke bra for de som har en intoleranse mot det, bare at det ikke er like godt kjent som laktose intoleranse for eksempel, ikke sett forskning som sier det er skadelig for alle, men en del kan få allergi symptomer :)

Jeg spiser fortsatt lettprodukter men da mest det som er fettredusert. Når det gjelder sukker så hender det jeg drikker lettbrus en gang iblant.

Spiser aldri lett produkter, hverken nå eller før jeg ble gravid..

Tåler ikke sukker, så bruker kun kunstig søtning i mat/desserter og saft. Drikker sjeldent brus

Back
Topp