Lett blødning

lykkelise<3

Forelsket i forumet
I dag fikk jeg for første gang blødning, var brun i fargen, og veldig lite. Men det har holdt på i hele dag, og som førstegangsgravid blir jeg selvfølgelig stresset og bekymret.. Er 6+1 nå, og lurer på om flere har hatt lignende nå eller tidligere graviditeter?
Var på jogge-/gåtur i går, vet ikke om jeg bare skal kutte ut jogginga helt.. Eller om det er sammenheng i det hele tatt.

Skjønner deg veldig godt! I april hadde jeg lett blødning uten smerter, men var ikke brunt. Da hadde jeg en missed abortion. Nå har jeg derimot hatt større blødning med både friskt blod og brunt, denne gangen sitter spiren enda! Så det er vanskelig det med blødninger.. Ta kontakt med legen om du er bekymret! Mange blør uten og miste! Lykke til ❤️

Ville tatt kontakt med lege om du bekymrer deg. Gi det noen dager og se om det kommer mer eller ikke. Trur fint du kan trene/jogge... Evnt sykkel istede? Men det kan du høre med lege om, ett normalt svangerskap skal man kunne trene som normalt så langt d ikke gjør vondt!
Kjenner flere som har hatt småblødninger uten at det har vært noe.... Mer obs om det er mye

Hva slags blødning er det? Hvis det ikke er noe klumper eller slim er det et godt tegn :) mange som blør uten å miste :)

Jeg har mistet tre ganger, og ante ugler i mosen da jeg hadde litt lyserosa på papiret da jeg tørka meg i går og dagen før. Det var veldig lite, men jeg fikk en veldig dårlig følelse i og med at det var slik det begynte de andre gangene (mengden var nok litt større da).
I dag dro jeg til legen, og ble sendt videre på ul. Der fikk jeg se et blinkende hjerte og en krabat på 4,5mm, slik det skal være i uke 6+3. Kunne ikke tro at det var sant!
Håper alt er bare bra med din også. Det er veldig vanlig med blødninger, sa legen. Jeg har en lettblødelig slimhinne på livmorhalsen.
Jeg trener masse, vurderer nå å trappe ned et hakk eller to.

Brunt betyr at det er gammelt blod som kommer ut, så det kan være at du har en blodåre som "lekker" eller blør litt oppi skjeden. Men er du bekymret, ta kontakt med lege eller føden og be om råd eller hør hva de sier. De er veldig flinke til å roe ned en gravid sjel.
Ellers kan man blø masse i svangerskapet uten at det er noe farlig, men får man smerter og store klumper så skal det sjekkes ut.

Ta kontakt med legen så du får sjekket det ut ordentlig. Å være bekymret og stresset er ikke noe godt for deg. Håper alt er ok :)

Hva slags blødning er det? Hvis det ikke er noe klumper eller slim er det et godt tegn :) mange som blør uten å miste :)
Er slim et dårlig tegn? Jeg våknet opp i morrest til en veldig lett blødning. Bare to-tre dråper veldig utvannet rosa. Utover dagen har det vært veldig lysebrunt av og til, men ikke hver gang jeg er på do. Det ser ut som at det har stoppet nå. Men en gang kom det litt brun, slimete utflod med noen blodtråder i, lignet litt på el-slim egentlig. Så blir litt redd hvis slim er et dårlig tegn :shy:

(Ikke meningen å kuppe tråden din, lykkelise. Godt å lese at blødningen din ser ut til å gi seg :))

Man kan blöda lite då man igentligen skulle ha mensen , så om du är 6+1 så hade det väl då varit tid för mensen denna månad ?( Om du nu inte hade varit gravid då )

Er slim et dårlig tegn? Jeg våknet opp i morrest til en veldig lett blødning. Bare to-tre dråper veldig utvannet rosa. Utover dagen har det vært veldig lysebrunt av og til, men ikke hver gang jeg er på do. Det ser ut som at det har stoppet nå. Men en gang kom det litt brun, slimete utflod med noen blodtråder i, lignet litt på el-slim egentlig. Så blir litt redd hvis slim er et dårlig tegn :shy:

(Ikke meningen å kuppe tråden din, lykkelise. Godt å lese at blødningen din ser ut til å gi seg :))

Sånn som jeg forsto det var det om det var slim og klumper det var et dårlig tegn, altså begge deler :) er nok ikke noe galt når det er så lite :)

Ok, takk for svar :)

Jeg har hatt blødninger av og på siden 9 juli (!!) og vært inne på UL 1 gang og skal tilbake på torsdag kommende uke. Der spør de meg følgende 3 spm hver gang jeg er i kontakt med dem: Blør du klumper? Har du vondt? Har du feber? De spør ikke om slim i det hele tatt.

Jeg har hatt blødninger av og på siden 9 juli (!!) og vært inne på UL 1 gang og skal tilbake på torsdag kommende uke. Der spør de meg følgende 3 spm hver gang jeg er i kontakt med dem: Blør du klumper? Har du vondt? Har du feber? De spør ikke om slim i det hele tatt.
Huff, er så ekkelt med sånne blødninger altså. Krysser fingrene for at alt er bra på ul da :) Blødning tidlig i svangerskapet er jo egentlig ganske vanlig, men kjenner jeg blir litt hysterisk likevel :p Skal heldigvis til ul 18. august, så da får jeg jo svar :shy:

Sniker litt.skulle ha vært medlem her men akkurat SA. Min erfaring med blod. Er at jeg hadde brunt utflod i 7 dager, så lørdagen litt rødt så søndag. ...ja da startet prosessen. Ja jeg var max uheldig. Men jeg anbefaler dere alle å gå på tidelig ul.jeg var på ferie og fikk ferien min ødelagt fordi jeg gikk å tenke på dette. Jeg krysser alt jeg har for at det går bra med deg /dere med brunt utflod og litt blod

I mitt første svangerskap blødde jeg fryktelig mye en gang i uke 15 ca, og var helt fra meg. Men det viste seg at det bare var sprekt et blodkar i kjeden og det er visst ganske normalt altså! Men dra til legen hvis du er stressa, de er veldig flinke og tar alle som kommer veldig seriøst :)

Back
Topp