Lett blødning og ubehag i mage

MariMarimor

Flørter med forumet
Hei! Jeg har de siste dagene vært til kontroll på sykehuset pga en liten blødning
fra livmorhalstappen og murringer og pressfølelse i nedre del av mage. Frykten var prematur fødsel, men alt så fint ut - normal lengde på livmorhals og ikke tegn til åpning et par dager etter den lille blødningen begynte. Har derfor blitt sendt hjem og bedt om å ta det med ro - noe som gir mening. Merker likevel at jeg nå blir mye mer engstelig for symptomer fra magen og at det evt skulle skje noen endringer, siden jeg fortsatt kjenner ubehag der. Blir også usikker på hvor mye jeg bør bevege meg og gjøre siden jeg skal ta det med ro (men var vel mer med tanke på full sykemelding en stund). Er i begynnelsen av uke 27. Noen som har opplevd noe lignende? Ny problemstilling jeg ikke hadde forventer

Hei! Jeg har de siste dagene vært til kontroll på sykehuset pga en liten blødning
fra livmorhalstappen og murringer og pressfølelse i nedre del av mage. Frykten var prematur fødsel, men alt så fint ut - normal lengde på livmorhals og ikke tegn til åpning et par dager etter den lille blødningen begynte. Har derfor blitt sendt hjem og bedt om å ta det med ro - noe som gir mening. Merker likevel at jeg nå blir mye mer engstelig for symptomer fra magen og at det evt skulle skje noen endringer, siden jeg fortsatt kjenner ubehag der. Blir også usikker på hvor mye jeg bør bevege meg og gjøre siden jeg skal ta det med ro (men var vel mer med tanke på full sykemelding en stund). Er i begynnelsen av uke 27. Noen som har opplevd noe lignende? Ny problemstilling jeg ikke hadde forventer
Jeg fikk blødning og mye kynnere i uke 16, blødningen ga seg, men kynnerne har fortsatt og er nå 28+1. Jeg får beskjed om å leve som normalt, men ta det rolig hvis det tar seg veldig opp, men jeg har begrenset meg helt, og merker det hjelper veldig. Får færre kynnere og livmorhalsen blir lenger når jeg tar det med ro. I tillegg har jeg brukt utrogestan siden jeg ble gravid, har bare endret til forebyggende dose fra uke 16

Hvordan går det?

Jeg prøver å ta der med ro og ikke presse meg for mye, da føles det ut som at det går bedre. Har også blitt sykemeldt nå, så det hjelper veldig.
Har du fått tilbud om progesterontilskudd? Kan hende det ikke har noe å si så å begynne sent i svangerskapet altså, jeg bare lurer

Back
Topp