Lett barnevogn gr.planlagt KS og bekkenløsning

Rs. H

Første møte med forumet
Venter nå barn nr to og sliter fortsatt med bekkenløsning siden svangerskap nr en. Fått beskjed om at jeg må foreta KS denne gangen. Har nå en emmaljunga mondial med classic chrome understell, men den er veldig tung. Selv om den er god å trille. Lurer derfor på å kjøpe ny vogn, da jeg plagdes mye fysisk sist gang.

Noen som har forslag på gode, lette vogner fra fødsel av som kan trilles på grus? Bor på landet, så lette byvogner er ikke aktuelt

Hei!
Jeg sliter med litt av det samme problemet. Jeg har store ryggproblemer, og fant fort ut at jeg trengte en vogn med svingbare hjul.
Etter mye om og men kom jeg frem til Emmaljunga Super nitro. Store hjul fremme er viktig om man skal trille på grus. Det er også en modell som heter Super Viking, tror den skal være lettere. ja Emmaljunga er tunge vogner, men man merker det ikke så mye på trillingen når det er svingbare hjul og de er mer stødige enn en lettere vogn, dette er også positivt så man slipper plutselige problemer. Ellers er Bugaboo Bufffaloo også en god vogn.
Nå har jeg også en City Elite, den er helt super på grus og asfalt men elendig når man skal ned fortauskanter som er litt høye :P Men veldig lett å trille og slå sammen. :)

Bumbleride veier kun 9kg, luft i hjulene og svingbare. Har indie 4 og er veldig fornøyd med valget. Hadde KS med komplikasjoner og hadde ikke klart en tyngre vogn. Bilstolen passer i vogndelen uten adapter :)

Du kan kjøpe på understellet med svingbare hjul til vognen din. Vi har edge og har da vinter og sommer understell. Svingbare om sommeren og deluxe understellet om vinteren. Edge og mondial har samme innfestning til understellet. Vi valgte brio smile som vogn med eldste men den passet ikke oss og ble tung å trille på noen få mnd siden alt satt seg fast I hjulene. Edge vogna er nå på barn nr 2 og er som å trille når den var ny. Vi måtte ha vogn som også kunne brukes på hytte, campingvogn og på landet. Ble overrasket over hvor lett den store vogna var å trille med svingbart understell i forhold til brio smile som skal være en lettere type. Jeg slet med bekkenløsning med nr 1 og når vi byttet vogn etter 1 år så merket jeg utrolig stor forskjell. Vi har en utrolig tung og lang bakke opp til oss. Har nå ett barn i vogna og ett barn på ståbrett. Altså 12 kg i vogna og 17 kg på ståbrett, fortsatt lett å trille.

Back
Topp