Letrozole = gravid?

N

Nitsirk1996

Guest
Heisann! Jeg er helt ny her! Vi har forsøkt i over et år å bli gravid. Ingenting galt med hormoner (har kun sjekket meg, ikke sambo). Jeg har hatt ekstremt uregelmessige sykluser siden slutt på prevensjon i fjor (fra den korteste syklusen på 29 dager til den lengste på 55 dager). Fikk hjelp av Letrozole denne syklusen. Nå er jeg på dag 27 i syklus og eggløsning var rundt dag 15. Jeg har testet i går og i dag, negativ begge testene og jeg er selvfølgelig skuffet… Er det NOEN sjanse for at den kan bli positiv de neste dagene eller skal jeg forvente å få mensen i morgen eller de neste dagene? Er det noen her som har erfaring med Letrozole?
- noe desperat dame på 26år som ser ALLE rundt seg bli gravid og lykkelig (:

Jeg er spent på svarene du får. Dette er min første syklus med Letrozol.
Er på 5 dpo, så ennå noen dager til ikm.

Jeg gikk på det i 2019(dobbel dose). Ble gravid i pp3 :Heartred

Heisann! Jeg er helt ny her! Vi har forsøkt i over et år å bli gravid. Ingenting galt med hormoner (har kun sjekket meg, ikke sambo). Jeg har hatt ekstremt uregelmessige sykluser siden slutt på prevensjon i fjor (fra den korteste syklusen på 29 dager til den lengste på 55 dager). Fikk hjelp av Letrozole denne syklusen. Nå er jeg på dag 27 i syklus og eggløsning var rundt dag 15. Jeg har testet i går og i dag, negativ begge testene og jeg er selvfølgelig skuffet… Er det NOEN sjanse for at den kan bli positiv de neste dagene eller skal jeg forvente å få mensen i morgen eller de neste dagene? Er det noen her som har erfaring med Letrozole?
- noe desperat dame på 26år som ser ALLE rundt seg bli gravid og lykkelig :)
jeg gikk 8 måneder med uregelmessig sykluser etter jeg sluttet på pilla, så fikk jeg Provera og letrozol, ble ikke gravid, men,, syklusene mine ble etterpå stabile og jeg ble gravid bare to måneder etterpå(mistet dessverre), men uansett virket som kroppen bare måtte kickstarte og komme i gang igjen. Lykke til :Heartbigred :love7

jeg gikk 8 måneder med uregelmessig sykluser etter jeg sluttet på pilla, så fikk jeg Provera og letrozol, ble ikke gravid, men,, syklusene mine ble etterpå stabile og jeg ble gravid bare to måneder etterpå(mistet dessverre), men uansett virket som kroppen bare måtte kickstarte og komme i gang igjen. Lykke til :Heartbigred
Åh dumt det ikke gikk veien når du først ble gravid.. kan ikke se for meg hvor vondt det er :( Tusentakk for det <3 <3 Ser for meg at mensen kommer i morgen med et smell... Det tærer på psyken når man forsøker x flere uten hell :/

Hvis du er på dag 27 og hadde EL på dag 15, så er du vel 12 dpo.
Jeg vil si at håpet er ikke ute før mens kommer, for noen tester rett og slett bare sent positiv! Og, vet ikke om du tempet eller testet etter EL, men plutselig var EL 1-2 dager etter man tenkte også. Desto mer håp for dagene fremover..! :)

Og, selv om det ikke gikk denne gang eventuelt... Så prøv igjen en runde til. Sett flere få det til på både kur nr2 og nr3. ❤️

Hadde pos EL test på dag 14, så EL ca. rundt dag 15-16 i syklus.. Jeg krysser fingrene!!:Heartred

Hei! Ville bare si at jeg er i ganske samme situasjon som deg. Vi har prøvd å bli gravide i ca. ett år, og jeg har også hatt uregelmessige sykluser etter prevensjonsslutt. Skal sannsynligvis også prøve Letrozol på nyåret. Spent på å høre hvordan det går med deg :happy:

Hei! Ville bare si at jeg er i ganske samme situasjon som deg. Vi har prøvd å bli gravide i ca. ett år, og jeg har også hatt uregelmessige sykluser etter prevensjonsslutt. Skal sannsynligvis også prøve Letrozol på nyåret. Spent på å høre hvordan det går med deg :happy:
Hei! Så «godt» å høre at noen andre er i samme bås som meg.. Vil si jeg føler meg ganske alene om dette, selv all støtte jeg får fra alle rundt. Mensen kom i dag, men uten like mye smerter som tidligere og mer bruntaktig blod. Ikke like stor blødning heller, som ved tidligere sykluser! Nå håper jeg bare på godt resultat neste syklus krysser fingrene for dere!!

Foreløpig ser det mørkt ut for min første Letrozol pp. Er på dag 9 dpo, og ultrahvite tester. Pleier alltid å få svak strek fra dag 8 dpo, når jeg har vært gravid tidligere.

Jeg er ferdig med letrozol på tirsdag, når pleier folk å teste EL? ☺️
Som regel beregner man når man starter å teste etter el, etter sykluslengde (f eks fra cd 11 om man har en syklus på 28 dager - før om man har kortere syklus, seinere om man har lenger). Om du ikke kjenner sykluslengden, vent 2-3 dager etter siste letrozol-pille før du starter testinga, så om du har siste dag tirsdag (cd8?), start noen dager etter det (cd 10/11) og fortsett til du får positiv (teststreken like sterk eller sterkere enn kontrollstreken). Vanligvis skjer el innen 24-48 t etter positiv test.

Som regel beregner man når man starter å teste etter el, etter sykluslengde (f eks fra cd 11 om man har en syklus på 28 dager - før om man har kortere syklus, seinere om man har lenger). Om du ikke kjenner sykluslengden, vent 2-3 dager etter siste letrozol-pille før du starter testinga, så om du har siste dag tirsdag (cd8?), start noen dager etter det (cd 10/11) og fortsett til du får positiv (teststreken like sterk eller sterkere enn kontrollstreken). Vanligvis skjer el innen 24-48 t etter positiv test.
Tusen takk for skikkelig svar! da skal jeg vente noen dager etter siste pille!

Heisann!
Jeg sluttet på p-piller i november 2022 etter mange år, og har hatt veldig lange og uregelmessige sykluser etter det. Dro til gynekolog mai 22 og alt så normalt ut. Etter en syklus på nesten 100 dager dro jeg tilbake til gynekolog i august 22, og da så ting plutselig litt annerledes ut, fikk nå konstatert PCO (polycystiske eggstokker, ikke PCOS). Legen mente dette kunne skyldes at kroppen ikke greide å «komme ordentlig i gang» igjen etter langvarig p-pillebruk, og jeg fikk resept på Letrozol.
1. syklus med enkel dose varte 66 dager, 2. syklus med dobbel dose varte 35 dager, og fikk nå også bekreftet eggløsning med blodprøve (hormoner og progesteronnivåer var normale). 3. syklus med dobbel dose fikk jeg positiv eggløsningstest på syklusdag 18 og ble gravid! Langt svar, men har selv brukt mye googletid på å finne noen i samme situasjon så kanskje det kan være nyttig for noen :)

Back
Topp