Letrozol spørsmål

Blomsterbed

Glad i forumet
Desemberlykke 2018
Juliknøttene 2022
Jeg har pcos og har nylig fått barn ved hjelp av Letrozol. På grunn av koagulasjonsforstyrrelse kan jeg ikke bruke østrogenholdige p-piller (Dette ble påvist i svangerskapet, har tidligere brukt Microgynon). Fastlege foreslår cerazette eller hormonspiral som prevensjon. Vil noen av disse kunne virke dempende på pcos-symptomer slik som hårvekst etc?

Vi brukte en stund på å bli gravid denne gangen. Har ønske om et barn til med tiden. Hvor raskt skilles evt nevnte prevensjonsmidler ut? Syklusene har tidligere vært opptil 90dager. Kan syklus evt «nullstilles» slik at Letrozol igjen kan benyttes ved senere svangerskapsønske?
 
Når du har fått påvist en koagulsjonsforstyrrelse har du jo med en gang færre valg når det gjelder prevensjon. Jeg tenker at fastlegens råd er gode; Cerazette eller hormonspiral. Men disse midlene har jo ikke effekt på uønsket hårvekst og hudproblemer som mange med PCOS sjeneres av.
Når du kutter ut prevensjon blir hormonene fort «vasket ut av kroppen» (bortsett fra P-sprøyte - som er et såkalt depot-preparat). Hva slags cyklus du da vil ha er usikkert. Det er vel ikke helt usannsynlig at du vil måtte prøve letrozol igjen - men nå vet du jo at det virker!
 
Back
Topp