M

Mie71Falch

Guest
Hei!

Vært hos gyn og fått beskjed om å ta Letrozol, dobbel dose fra 4 mensen dag og i 8 dager (har eggløsning av meg selv).

Det jeg lurer på er når man burde ha samleie? Skal man ta eggløsningstester hver dag etter endt menstruasjon og ha samleie deretter? Eller bare ha det annenhver dag typ?
Fikk dere noe indikasjon på hvilken dag i syklusen dere skulle ha samleie?

En annen ting: hvordan taklet kroppen deres dobbel dose letrozol ?

Takk <3
 
Hei!

Vært hos gyn og fått beskjed om å ta Letrozol, dobbel dose fra 4 mensen dag og i 8 dager (har eggløsning av meg selv).

Det jeg lurer på er når man burde ha samleie? Skal man ta eggløsningstester hver dag etter endt menstruasjon og ha samleie deretter? Eller bare ha det annenhver dag typ?
Fikk dere noe indikasjon på hvilken dag i syklusen dere skulle ha samleie?

En annen ting: hvordan taklet kroppen deres dobbel dose letrozol ?

Takk <3
Hei. Når jeg gikk på Letrozol fikk jeg EL noen dager senere. Merka ingenting bortsett fra det.

Angående når du burde ha samleie kommer det helt Ann på når EL er i syklusen og hvor lang syklus du har. EL skal ha skjedd 10-16 dager FØR du får mensen igjen.

Når jeg har blitt gravid har vi hatt samleie 5 dager på rad. Da har jeg tracka EL med EL tester i syklusene på forhånd så vi slipper ha samleie annenhver dag i hele syklusen. Da har jeg stabile sykluser. Om du ikke vet når EL er ville jeg testa med EL tester fra ca du slutter med mensen frem til positiv test.

Når El testene er positive er EL i de neste 24-48 timene, noen temper og får bedre indikasjon men om du har samleie litt før under og etter positiv test bør det klaffe bra.

Lykke til :angelic:
 
Jeg går på dobbel letrozol men skal ta det i 5 dager fra syklusdag 3. Har også el av meg selv men noe sent. Har tatt en dobbel letrozol kur forrige syklus og el kom på cd 16, altså mye tidligere enn jeg pleier. Ble ikke gravid. Vi hadde sex hver eller annen hver dag fra cd 10, men hos oss ble nok dette for ofte, han har litt lav sædmengde og de gangene vi har blitt gravide har vi måttet spare opp.
Denne gangen har jeg kjøpt digitale eltester og tenker ha sex cd 9 eller 10 for så spare opp til eltest er positiv for å prøve en annen strategi.

Jeg hadde vondt i hodet en dag forrige kur med dobbel letrozol og en natt svettet og frøs jeg om hverandre; men ellers ingen bivirkninger å bry seg om, null problem.
Denne gang hadde jeg litt hodepine dag 2 på tablettene også men ikke merket annet.
 
Back
Topp