Letrozol og bivirkninger

Alexandra:

Andre møte med forumet
Hei!
Om du ikke orker lese alt står selve spørsmålet i siste avsnitt ;-)

Først litt om min «historie»: Jeg og min kjære har prøvd å bli foreldre i lang tid (godt over et år) før jeg endelig fikk kommet meg til gynekolog oktober 2019. Jeg ble enig med gynekolog om å prøve i 6 mnd til og dersom vi ikke fikk til å bli gravide på egenhånd skulle jeg da få eggløsningspiller. Da jeg var hos gynekolog fikk jeg også konstatert at jeg mest sannsynlig har PCOS, første tips var å gå ned i vekt. Jeg fikk muligens heller ikke eggløsning på egenhånd.

Korona kom og tiden gikk, jeg ventet lengre enn jeg skulle med å kontakte gynekologen igjen pga dette. I tillegg brukte jeg fertilitetsmonitor hver måned, hvor det kun viste lav eller høy - aldri maksimal. Jeg ringte til gynekologen i starten av oktober 2020. Da fikk jeg resept på letrozol. Det gikk et par uker før jeg fikk mensen (den er forsåvidt veldig uregelmessig, så jeg jublet for det). Da jeg gikk på pillene ble jeg uvel, ble løs i magen og kvalm.. men tenkte at det får det være verdt. I slutten av måneden fikk jeg for første gang siden jeg kjøpte min fertilitetsmonitor (starten av 2019) opp «maksimal» og et stort smiletegn! Endelig!

Noe graviditet ble det ikke denne første måneden, men i november kom menstruasjonen «som den skulle» (jeg bruker også en app som jeg kan legge inn menstrasjon, eggløsning og sex). Nå er jeg nettopp ferdig med andre runde letrozol. Denne gang er jeg ikke noe særlig kvalm men har hatt en ekstrem hodepine i tre-fire dager som kommer og går. Siste pille tok jeg på mandag.

Jeg har lest meg opp på at dette er normale bivirkninger. Her kommer selve spørsmålet: Men - er det noen der ute som har brukt dobbel dose? Har fått klarsignal fra gynekologen og vurderer dette ved neste forsøk dersom det ikke går denne måneden.. men jeg er så redd for at bivirkningene skal være enda sterkere da. Er det noen som har erfaring?

Med vennlig hilsen ei som ikke får sove med mange tanker som surrer :)
 
Jeg brukte dobbel dose nesten 1 år:) men hadde ikke noe sørlig bivirkninger i det hele tatt:) ikke noe mer enn på enkel dose iallefall:) så her gikk det veldig fint:) ble også gravid tilslutt :)
 
Jeg brukte dobbel dose nesten 1 år:) men hadde ikke noe sørlig bivirkninger i det hele tatt:) ikke noe mer enn på enkel dose iallefall:) så her gikk det veldig fint:) ble også gravid tilslutt :)

Tusen takk for svar :) Jeg vet ikke om det er pcos som kan være årsak til bivirkninger, men tenker uansett at bivirkningene er det verdt. Det høres sikkert tullete ut, men jeg lå jo i natt med hodepine og funderte og funderte. Får se om noen andre også har erfaringer, men godt å vite du ikke fikk noen sterkere/flere bivirkninger av dobbel dose :) Jeg har ikke peiling på disse pillene så må jo bare tørre å spørre litt her inne :-D Fint å høre du ble gravid til slutt!
 
Jeg gikk tre runder på letrozol, enkel dose, i forbindelse med fryseforsøk, og var også plaget av hodepine. Hos meg forsvant den som regel kort tid etter siste pille. Har aldri prøvd dobbel dose letrozol, men gikk på dobbel dose pergo, som er noe av det samme, og opplevde ikke verre bivirkninger av dobbel dose.
 
Jeg gikk tre runder på letrozol, enkel dose, i forbindelse med fryseforsøk, og var også plaget av hodepine. Hos meg forsvant den som regel kort tid etter siste pille. Har aldri prøvd dobbel dose letrozol, men gikk på dobbel dose pergo, som er noe av det samme, og opplevde ikke verre bivirkninger av dobbel dose.

Takk for svar :)
Da tar jeg en sjans ved neste mens og håper på at det ikke er noe forskjell på bivirkningene. Har vel egentlig ikke hørt noe om det før at man får dobbel bivirkning av noe, men som jeg skrev til «JuliJente89» så tenkte jeg det var bedre å spør enn å lure :-D
 
Jeg var plaget av intens hodepine på letrozol (dobbel dose) og fikk beskjed om at jeg kunne ta pillene om kvelden istedenfor. Jeg tok de 1-3 timer før jeg la meg, og det hjalp ganske mye for min del. Det virket som at den verste hodepinen kom om natten da jeg uansett sov, og at det da ikke ble like intenst på dagen. :)
 
Back
Topp