Letrozol Medical Valley

MammaTilEnMillion

Glad i forumet
Februarlykke 2022❄️
✨️Julestjernene2023✨️
Er det denne typen Letrozol (om det fins flere...), dere andre tar????
Leste nettopp vedlegget. Får det ikke til å stemme at dette skal funke på meg. Medisinen skal hemme østrogen opptaket i kroppen (noe som kan føre til benskjørhet).
Skal gis til brystkreftpasienter eller folk i overgangsalderen.

Men jeg har fått dette fordi jeg ikke får eggløsning.....er ikke det en fordel med østrogen da???

Noen smarte damer som vil hjelpe en forvirret sjel?

Skal i prinsippet starte opp på medisinen om to dager (syklusdag 4).

Letrozol er ment til brystkreftpasienter, ja. Det var det den ble laget for. Men eggløsning er en heldig "bivirkning". Den var først og fremst godkjent som medisin ifb med brystkreft i Norge, selv om det har blitt testet i årevis for å indusere eggløsning i andre land. Nå er det blitt mer og mer vanlig med letrozol for eggløsning, ettersom det virker på en mer heldig måte enn klomifensitrat.

Det virker på den måten (SLIK JEG TOLKET DET, rett meg om det blir feil)
at når kroppen tror den har mangel på østrogen, så øker den produksjonen av FSH (som stimulerer eggposene til å vokse). DERETTER kommer østrogenet tilbake (fordi du slutter på pillene), og kroppen har startet en prosess med å lage både gode folikler og slimhinne til eggløsning.

Letrozol er ment til brystkreftpasienter, ja. Det var det den ble laget for. Men eggløsning er en heldig "bivirkning". Den var først og fremst godkjent som medisin ifb med brystkreft i Norge, selv om det har blitt testet i årevis for å indusere eggløsning i andre land. Nå er det blitt mer og mer vanlig med letrozol for eggløsning, ettersom det virker på en mer heldig måte enn klomifensitrat.

Det virker på den måten (SLIK JEG TOLKET DET, rett meg om det blir feil)
at når kroppen tror den har mangel på østrogen, så øker den produksjonen av FSH (som stimulerer eggposene til å vokse). DERETTER kommer østrogenet tilbake (fordi du slutter på pillene), og kroppen har startet en prosess med å lage både gode folikler og slimhinne til eggløsning.

Hva skulle jeg gjort uten deg :smiley-bounce016 Du kom med et kjempegodt forklart svar :smiley-angelic003 Hjertelig takk, da er jeg trygg på å starte opp....selv om bena mine vil bli litt porøse :dead:

Hva skulle jeg gjort uten deg :smiley-bounce016 Du kom med et kjempegodt forklart svar :smiley-angelic003 Hjertelig takk, da er jeg trygg på å starte opp....selv om bena mine vil bli litt porøse :dead:

Man går ikke på det så lenge at jeg tror det vil gjøre noe stort utslag mtp beinskjørhet ❤️ går nok fint! Lykke til ❤️

Back
Topp