Jeg tror ærlig talt det spiller liten rolle om du tar morgen og kveld eller dobbel dose på en gang, siden disse medisinene uansett har en god del slingringsmonn (bare sånn som at det er så mange ulike startdager). Jeg tar én gang om dagen, og har aldri hørt om noen som har fått beskjed om å dele opp før jeg så det her i tråden din.

Det er kanskje enklest for deg i ferien å huske medisin én gang om dagen også, så min anbefaling er å bare ta hele dagsdosen samtidig.
Jeg brukte 2,5 mg i mange sykluser, så det er helt fint å starte med det. Som sagt er det normal startdose sånn egentlig.

Jeg har også brukt 7,5 mg, men bruker nå 5 mg.
Jeg har tatt eggløsningssprøyte etter Letrozol én gang i forbindelse med lang protokoll på et IVF forsøk. Da ønsket klinikken å ha nøyaktig kontroll på EL før oppstart på nesespray. Men egget var stort og modent så de regnet med det ville sluppet uansett. De andre 10-11 syklusene jeg har hatt med Letrozol har jeg hatt EL av meg selv.
Det finnes en del studier på Letrozol og fertilitet, og de fleste studiene jeg har lest er behandlingen 2,5-12,5 mg/dag CD3-7 eller CD5-9.

Så om jeg var deg ville jeg prøvd noe slikt først. Håper det funker for deg! Og juster opp dosen om det ikke funker første syklus.