Letrozol etter kjemisk

Ranunkel

Flørter med forumet
Hei. Er det noen som har erfaring med å bruke Letrozol rett etter kjemisk? Kan man bare anse blødningen som en vanlig mens, og ta pillene på de dagene i syklus man pleier? Dag 3-7 for meg. Har det noe å si om hcg-test er helt negativ eller ikke?

Er du på første blødningsdag i dag? I så fall rekker du å vente til i morgen og sjekke med gynekolog.

Sidenote: da StinaBlogg hadde en kjemisk like før de skulle i gang med IVF, satte de igang med medisinene i samme syklusen.

Er du på første blødningsdag i dag? I så fall rekker du å vente til i morgen og sjekke med gynekolog.

Sidenote: da StinaBlogg hadde en kjemisk like før de skulle i gang med IVF, satte de igang med medisinene i samme syklusen.
Takk for svar.

Ja, begynte å blø i dag. Jeg er ganske sikker på at dette ikke har gått veien, ettersom jeg fikk svake tester på lørdag, som ble litt sterkere, men fremdeles svake, frem til mandag. Og så ble de svakere igjen etter det. Og nå har det kommet ganske mye ferskt blod og menssmerter.

Jeg har gjort det etter SA og det gikk fint. Men venter med å ta tablettene til dag 7, da jeg blødde lengre enn en vanlig mens.

Ok. Hvordan visste du at du burde utsette? Jeg pleier vanligvis å blø i 4-5 dager, og begynner med Letrozol på dag 3.
Søkte at SA kunne vare i ca 10 dager med blødning, så regnet ut sånn ca. Dag 7 kunne funke. men har også lang syklus uten Letrozol 35 dager (29-32 med Letrozol). Fikk el 12 dager etter første Letrozol tab.

Men vil tro etter en kjemisk så kan man begynne på dag 3. Letrozol har kort halveringstid men 2 dager. Så etter siste tablett skal den være ute etter dag 2.

Men selvfølgelig er det lurt å sjekke med lege. Så skal ikke anbefale noe, bare gi erfaring med hva jeg gjorde.

Søkte at SA kunne vare i ca 10 dager med blødning, så regnet ut sånn ca. Dag 7 kunne funke. men har også lang syklus uten Letrozol 35 dager (29-32 med Letrozol). Fikk el 12 dager etter første Letrozol tab.

Men vil tro etter en kjemisk så kan man begynne på dag 3. Letrozol har kort halveringstid men 2 dager. Så etter siste tablett skal den være ute etter dag 2.

Men selvfølgelig er det lurt å sjekke med lege. Så skal ikke anbefale noe, bare gi erfaring med hva jeg gjorde.
Viste også at el bruker å komme ca. 10 dager etter siste tablett i vanlig syklus. Så tok ikke sjanse med å gjøre det på dag 3 som jeg ellers ville ha gjort. Men med kjemisk så tror jeg man regner det som «vanlig» mens og man blør ikke så mye lengre enn til vanlig. Men vet jo ikke for sikkert

Viste også at el bruker å komme ca. 10 dager etter siste tablett i vanlig syklus. Så tok ikke sjanse med å gjøre det på dag 3 som jeg ellers ville ha gjort. Men med kjemisk så tror jeg man regner det som «vanlig» mens og man blør ikke så mye lengre enn til vanlig. Men vet jo ikke for sikkert
Tusen takk for svar. Jeg tror jeg regner det som en vanlig men forsinket mens, og begynner med Letrozol på dag 3. Jeg kan evt ringe gynekologen i morgen og høre.

Back
Topp