Letrezol og ovitrelle på egenhånd?

Iddi10

Flørter med forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei!

jeg var på en privatklinikk og fikk vite at eggene mine vokser litt sakte og blir ikke helt fullmoden når de skal.
Jeg fikk letrezol jeg skulle ta for så å komme tilbake. Plutselig fikk jeg likevel eggløsning og det var masse frem og tilbake.
Jeg syns disse hadde en dårlig oppfølging- så jeg avlyste alt med dem og venter nå på det offentlige.

men, nå sitter jeg her med pillene og en sprøyte og lurer på- kan jeg begynne neste syklus med å ta pillene for så å sette sprøyten? Eller tas denne kun når man skal hente ut egg til prøverør?
Hvis prinsippet er å ta pillene til egget er stort nok, for så å sette sprøyten slik at den løsner, kan jeg vel gjøre det på egenhånd denne prøveperioden, og bare passe på å ligge masse mens alt dette gjøres. Eller er jeg helt på bærtur nå? Er det ikke verdt en sjanse?

Ja, du kan gjøre det uten oppfølging, så lenge du finner riktig tidspunkt å sette sprøyten.

Det vanligste er enten å ta ultralyd på avtalt dag og så setter man et tidspunkt for sprøyten utifra hvor stort egget/eggene er, eller å sette sprøyten ved positiv eggløsningstest, som forutsetter at du klarer å finne toppen. :)

Letrozol brukes jo ofte for å booste eggene, uansett. Så går fint an å bruke det en syklus. Jeg fikk resept på det i 2016, men endte opp med å ikke få bruk for det, så ble aldri brukt.. så husker ikke når det skulle taes eller noe.
Ovitrelle har jeg ingen erfaring med i "naturlig" syklus, men vet det blir brukt.

Du kan gjøre det. Eneste er at du ikke vet om egget/ene er stor nok uten ul og eventuelt hvor mange egg som har modnet. Men med Letrozol modner som regel ikke mer enn 2 egg.

Back
Topp