Leste Tine_m sin link vedr penger

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Hvordan i all verden klarere dere som har under 5000 kr å leve for dette i mnd?

Ser at også noen har 1500 kr igjen å leve for i 1 mnd.. etter at regninger er betalt...

Hvordan klarer dere dette? Hvor og hva handler dere?

I alle fall beundringsverdig[;)]! Og skjønner jo at vi er bortskjemte...

Vi har ikke det nå. men har hatt det sånn. en periode hadde vi KUN barnetrygd, og knapt nok det og leve på.
Det var snakk om prioriteringer..
Brukte nesten ALDRI bilen. satt opp lister på ting man MÅTTE handle osv.
Det gikk egentlig ganske fint, men det var tungt, det skal jeg ærlig innrømme[&o]

Så all ære til dere som gjennomgår det nå[:D][;)]

ORIGINAL: Fridasinmamma

Ser at også noen har 1500 kr igjen å leve for i 1 mnd.. etter at regninger er betalt...

Lurer på dette jeg også.Veldig beudringsverdig.. Vil gjerne ha noen tips[;)] 

Alting går om du er villig til det! [:D] Vi har godt å leve for vi, så er heldige sånn sett, men vet veldig godt hva det vil si å ikke ha mye igjen til hverken mat eller andre ting... Men det gjelder bare å prioritere, er ikke "verre" enn det! [:D] Og så må du ha en god porsjon sunn fornuft og økonomisk sans! [:)]

ORIGINAL: lisemo

Alting går om du er villig til det! [:D] Vi har godt å leve for vi, så er heldige sånn sett, men vet veldig godt hva det vil si å ikke ha mye igjen til hverken mat eller andre ting... Men det gjelder bare å prioritere, er ikke "verre" enn det! [:D] Og så må du ha en god porsjon sunn fornuft og økonomisk sans! [:)]

Det er vel her jeg kommer til kort....[:D]

ORIGINAL: Fridasinmamma

Samme her.. Hadde sikkert trengt noen sparetips...

Alt går jo,man må jo bare innrette seg etter de forholdene man har.Men at det er vanskelig - ja!Jeg syns 5000,- er lite å leve for i mnd,for man trenger som regel så mye mer enn bare mat,og husholdningsartikler generelt er ikke billig.
Skulle gjeren hatt en sterkere økonomisk sans selv,for jeg er ikke såååå flink[&:]

ORIGINAL: løve78

ORIGINAL: lisemo

Det er vel her jeg kommer til kort....[:D]

Me too! Eier ikke økonomisk sans! Har jeg aldri gjort.. Selv når jeg var alene uten barn og mann hadde jeg i alle fall 5000 kr å leve for.. å jeg klarte ikke å få det til å gå rundt engang...

Gikk litt i læra hos tantebarnet mitt da.. hehe.. hun har økonomisk sans.. så kanskje blitt litt flinkere..

Men beundrer virkelig dere som klarer dette! Man må jo bare.. Og synes det er synd at mange har så lite å leve for..

Jeg synes det er moro å sitte og holde på med budsjett osv jeg da... Har ikke utdannelse innen det, men jeg har lært den harde veien! [:)] Har masse tips på lager, så bare å spørre om det er noe! [:)] Hjelper gjerne! Men send da en pm, så slipper det å legges ut her... Vet det er mange som meg som ikke vil legge ut hele livet på Babyverden! [;)]

det går greit...
får å si det sånn, så handler jeg ikke ofte noe til meg selv.
så mesteparten av pengene går til ting som marcus trenger også
mat og bensin [:)]
bruker vel 1500kr på mat i mnd, 1200kr på bensin. så har vi alt fra
1000-2000kr igjen å "leve" for[8D][:)]

Jeg beundrer virkelig de som har så lite, 5000 dekker akkurat bensin utgiftene omtrent..[8|]  men vi burde vært mer økonomiske for vi kan lett bruke 10.000 i mnd på bare mat og små stæsj så vi kunne brukt langt mindre og heller spart mer..

man lærer seg jo å leve med det man har. Denne mnd har vi bare 4000kr igjen etter at alt er betalt. Men det er vår egen feil siden vi ikke har lagt av penger til kommunale avgifter.

Vi har brukt å ta en storhandel når lønninga kommer inn. Da handler vi inn frysevarer og alt med god holdbarhetsdato. Så fyller vi på med melk og frukt og grønt og det vi ellers måtte ha behov for, de neste ukene. Så vi klarer oss vi, men vi har ikke mye penger til det sosiale nei...
Er det noe man eller skulle trenge som nå når elias må ha seg nye høst sko, så får han det. Også ser vi hva vi har igjen av penger, som går til mat og bensin. Klarer oss alltid.. [:)]

Men som regel så har vi nok hvartfall 6000kr igjen.. og for oss som er vant til å leve trangt, så er de 2000kr ekstra, ganske mye.. og vi kan få mye for det[:)]

Jeg beundrer også virkelig de med 5000 kroner å leve for i mnd [:)]
Vi har mye mer en det igjen og jeg kan noen ganger sitte å sutre og syte over at jeg har for lite penger [&:][8D].....

Den tiden jeg var alene, så hadde 5000 kr vært himmelen...
Jeg hadde ca 600 kr igjen når alle utgifter var betalt. Dette levde jeg og sønnen på ett helt år. Ja, det var ufornuftig regninger som Svimsa kaller det som gjorde at vi satt i uføre. Men det skulle like gjerne betales.

Det var en knallende tøff tid og jeg bannet mye han som hadde satt oss i knipa, uten at det hjalp noe. Men det var mulig å leve for 600 kr mnd. Vi spiste mye brød(kneip 6kr), i helga unna vi oss av og til loffen til 6 kr. Jeg hadde bleiebarn, kjøpte bleier på tilbud. Fikk pappa til å kjøre meg på obs når det var 10 kr tilbud[:)]
Blei ikke mye sunn mat den tiden, for sunn mat er dyrt. Men Sønnen sulta ikke...

ORIGINAL: svimsa

Jeg lurer litt på hva slags utgifter de som sitter med 1000-2500,- mnd. etter betalte regninger faktisk har jeg. I allefall de som sitter med det i mange mnd. og har barn.

I mine øyne ser det ut som de har unødvendige utgifter i allefall.. Eller så hadde man jo faktisk fått støtte.. Mulig jeg tar feil men..

Her i bergen er det slik at to voksne og ett barn skal ha 10000 igjen etter at boutgifter er dekket. Dette er livsoppholdet som går til mat, klær, telefon osv. Har man mindre enn dette finnes det støtter man kan få. Men selvfølgelig ikke hvis man har veldig ufornuftige utgifter.

Dytter på denne jeg.. for det lurer jeg på og..

Back
Topp