leste nettopp om mat man skulle unngå! Hjelp!

TE7

Andre møte med forumet
Står at man ikke skal spise fiskelever.. Men hva med den gule leverposteiboksen?? Jeg har dessverre spist noen børdskiver med dette, før jeg leste dette.. Kan det også være skadelig?

Man skal ikke spise dte fordi om det er noen farlige i bakteri den maten så kan man bli veldig syk og barnet kan bli veldig syk også...
MEN tror ikke det skader og ha spist lit av den leverposteien:)
før jeg viste at jeg var gravid så spiste jeg også ting jeg ikke burde spise

Den gule leverposteien fra stabburet inneholder bare svin, lam og storfe, ingenting farlig der.[:D]

Svolværpostei og lofotpostei inneholder store mengder miljøgifter, det bør du ikke spise når du ikke er gravid heller. Skjønner ikke hvorfor det er lov å selge pålegg som ikke bør spises av "barn, kvinner i fruktbar alder og gravide". Det er jo neppe spesielt sundt for voksne menn heller, så hvorfor kan de ikke bare fjerne produktene?

http://matportalen.no/Emner/Fiskelever

ORIGINAL: Viesel

Står at man ikke skal spise fiskelever.. Men hva med den gule leverposteiboksen?? Jeg har dessverre spist noen børdskiver med dette, før jeg leste dette.. Kan det også være skadelig?

Nei, leverpostei er ikke farlig. Er forskjell på fiskelever og svinelever. (urk til begge deler) Vil du ha et tips til, så er ovnsbakt leverpostei mye sunnere og mer velsmakende enn den gule boksen. Den gule boksen er omtrent kun mettet fett.

Da lærte jeg noe nytt i dag også:)

har lyst på ovnsbakt postei .D

det kommer vell ann på hvor mye man spiser av ting, jeg spiser det jeg har lyst på men med måte og det gikk veldig fint sist [:)]

ORIGINAL: Puseline

Da lærte jeg noe nytt i dag også:)

har lyst på ovnsbakt postei .D

Spis i vei, den er bare sunn:)

Bare å spise i vei, leverpostei inneholder også naturlig jern som gravide trenger[:D] spiser du regelmessig leverpostei, så hjelper det til å holde jernlageret oppe. Da hjelper det på så du kanskje slipper å ta jerntilskudd sesere i svangerskapet[:)]

Jeg lurte  på noe, kanskje et dumt spørsmål, men jeg har hørt at man skal unngå sterk mat... og hvitløk bruker jeg i maten, bør jeg unngå det eller:)

ORIGINAL: Mirmar84

Jeg lurte  på noe, kanskje et dumt spørsmål, men jeg har hørt at man skal unngå sterk mat... og hvitløk bruker jeg i maten, bør jeg unngå det eller:)

Det er vel bare hvis kroppen din eller babyen reagerer på det. Tenk på alle damene i verden som spiser sterkt krydret mat [;)] HAr spist masse hvitløk og krydder jeg, ikke farlig det. Værre når du ammer [;)]

Lest at man ikke kan spise salami, og være forsiktig med oppskåret skinke, servelat å sånn...Jeg visste ikke dette og har spist dette. spiste også rødt kjøtt som ikke var stekt nok i utlandet ett par dager før jeg fant ut at jeg var gravid. Tror dere barnet har kan tatt skade av dette? noen som vet hva slags skade det kan ha å spise ting man ikke bør spise? Får barnet alt jeg spiser så tidlig i svangerskapet?

Back
Topp