Lesestund for lille

OneLuckyGirl

Forelsket i forumet
Septemberhjertene 2018
Oktoberfruene 2018
Jeg har nettopp vært hos min mor å hentet en del bøker (for det meste Walt Disney bøker) som ble lest for meg når jeg var liten. Har ikke rukket å lese så mye enda, men det virker som om lille på 4,5 mnd liker det [emoji3] (Det gjør mor og forsåvidt[emoji85][emoji16])

Noen andre som også leser for babyene sine? Hva leser dere isåfall?

Her ser vi i bildebøker. Han er ikke veldig interessert men boen ganger faller det i smak

Lillegutt elsker bøker, men det må være bildebøker da. Prøvde på eventyr, men det ble fort neddtemt [emoji23]

Har prøvd et par ganger, og han var mer opptatt av å få tak i boka for å spise den enn å se på bildene [emoji23][emoji23] Prøver igjen litt senere. Gleder meg til å kunne lese på senga før han skal sove [emoji4]

Vi har lest siden han var rundt 2 mnd gammel, han elsker det. Lager masse lyd og følger med, pg tygger litt på bøkene pg selvfølgelig ;)Her e favoritt boka muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsja han på hodet,haha[emoji23][emoji23] I begynnelsen var det som regel nok med ei til to bøker, men nå har han fått ordentlig lesekondis, og vi kan lese masse bøker :)

Har noen goboken-bøker som vi leser. Om han er i modus, er det veldig fint. Ser veldig og skraper på bildene og vil ete boka. :p

Vi har "lest" siden han var en mnd eller to. Vi ligger ofte på ryggen på gulvet begge to, så holder jeg boka over oss, og han titter veldig og lager lyder [emoji106]
Nå i det siste har vi tatt en liten lesestund før leggetid. Da sitter han på fanget mitt mens jeg leser i boka, og han er veldig tålmodig og interessert i alle slags bøker egentlig. [emoji4] Vi har fått noen fra Goboken, noen har jeg kjøpt, noen har vi fått i gaver. Kanskje jeg skal få somlet meg til å hente eskene på loftet til foreldrene mine med leker og bøker fra da jeg var liten!

Lest litt fra goboken. Myke bøker og ellers det som hsr mye bilder

Leser en del for storebror og da er lillesøster med [emoji2] Ho syns det er kjekt [emoji4]

Har prøvd et par ganger, og han var mer opptatt av å få tak i boka for å spise den enn å se på bildene [emoji23][emoji23] Prøver igjen litt senere. Gleder meg til å kunne lese på senga før han skal sove [emoji4]

Haha, samme her! Lille turbo-tutta mi[emoji23] Men gleder meg veldig til det blir tatt imot med iver på mer "rett" måte [emoji5]

Varierende interesse her. Av og til sitter han og hører tydelig etter hvis jeg leser for han, andre ganger er han absolutt ikke interessert. Han liker best en bildebok i tre med bilde av tegnede dyr i fine farger, og ei bok om Tassen. De ser vi på sammen. Når jeg leser er det Egner-bøker eller Den store Ole Brumm boka, det er det vi har

Han synes bokhyller er veldig spennende da, bruker mye tid på å studere bokryggene i hylla.

Tutta her elsker bøker. Både til å spise og til å høre på [emoji14] favoritten er Bibelhistorier for barn selv om vi ikke er så religiøse av oss :) fikk boka i gave så leser i den til hu da den har mange fine tegninger :)

Har ikke prøvd meg på bok uten bilder, men tror kanskje han hadde blitt fortere utålmodig da.. Men som flere sier er det viktig å kvalitetssikre bøkene [emoji4][emoji4]

Back
Topp