Lesestoff?

Stjernen

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Hei! Noen som har noen bøker angående graviditet/fødsel å anbefale? Er førstegangs og føler det kanskje kunne vært lurt med litt lesestoff
 
Har et lesetips om babyen: Your baby is speaking to you (http://drkevinnugent.com/your-baby-is-speaking-to-you/)

Mamma jobber med dette her (veiledning til foreldre i hvordan man skal være med babyer og barn for å få trygge barn), og kjøpte den til meg. Står mye bra der. Jeg synes det var mye i kommunikasjonen med den nyfødte som ikke var så intuitivt...
 
Få den vordende barnefaren til å lese "Verdens beste pappa". Morsom for dere begge
Sist svangerskap leste vi sammen en bok som het "I lykkelige omstendigheter" som liksom var skrevet av barnet inni magen og dens opplevelser og oppfatninger. Veldig artig!
Men dette er jo bare "kose-lesing" og ikke faktabasert!
 
Smertefri fødsel av Anja Bay!
 
Vi har kjøpt en "brukermanual" fra Haynes, som er kjent for sine manualer om alt mulig. Den er midt i blinken for mannen ihvertfall, da den er skrevet så menn forstår, og med en god del humor. Den omhandler graviditet og fødsel, og barnet fram til to år.
 
Alt om svangerskapet heter min ene bok og Livets under heter den andre. Begge informative og enkle bøker.
 
Jeg kjøpte verdens beste pappa - hakkespettboka for småbarnsfedre i julegave, har selv lest den og syns den var kjempemorsom både for meg og gubben (som ikke et glad i å lese).
 
Gro nylanders mamma for første gang har fått gode kritikker. Hun har en variert og erfaren bakgrunn i helsevesenet bla som jordmor og lege og ammehjelper. Jeg synes at boken inneholdt mye fakta og nyttig informasjon. Men jeg tror du lærer mer av å snakke med andre og høre deres erfaringer som første gangs mødre. Ofte tar de opp ting som ikke kommer ofte nok opp på dagsorden. Det blir veldig lett mye faktainfo. Men hvert barn er forskjellig og ingen reagerer etter noen bok eller manual :)
 
Gro Nylander har mye bra fakta. Jeg synes det var fint å kombinere den med noen litt mer morsomme bøker med bilder og lister for pakking av fødebag osv. Husker ikke hva den jeg hadde het, men der var det broskjyre med treningstips, kosthold broskjyre, pakkeliste +++ morro.
 
Back
Topp