Lesestoff for mennene

_Lykkeliten_

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Jeg er på utkikk etter noen gode nettsider, artikler, bøker e.l. som jeg kan be samboeren min om å lese for å få en bedre forståelse av det å gå gravid. Han virker å ha vanskelig for å forstå hvordan en graviditet kan påvirke meg, og hvor belastende og slitsomt det kan være enkelte dager.

Jeg skjønner at det er vanskelig for han å forstå det. Utenpå er jeg jo lik som alltid, bortsett fra en liten kulemage... Jeg jobber som før, gjør husarbeid som før, deltar for fullt i oppussingen av huset og er sosial etc. Så derfor opplever jeg at han til tider tar litt lite hensyn. Som i går etter jobb - jeg var veldig sliten og sulten, og var mest gira på å få ferdig midddagen og husarbeidet så jeg kunne sette meg ned litt. Visste at jeg skulle begynne å male rett etterpå, så jeg trengte litt ro og fred for å senke skuldrene litt. Han var i godt humør og tullet rundt - og da blir han ofte som en liten gutt med høyt støynivå og herjing og masing.. Jeg ba han om å ta det litt med ro tre eller fire ganger, og forklarte at jeg rett og slett er kjempesliten og vil ha litt ro nå rundt middagstid. Men det var det vanskelig å få han til å forstå gitt.. *arg*

I hele går kveld sto jeg og malte soveromsvegger og til slutt soveromstaket, og når jeg var ferdig var jeg helt ødelagt i armer og rygg (dette blir det siste taket jeg maler mens jeg er gravid). Det ga jeg uttrykk for etterpå. I morges var jeg naturlig nok kjempetrøtt, helt stiv i armer og rygg.. Og i graviditeten har jeg generelt blitt mer ukoordinert i kroppsbevegelser, fått dårligere balanse og konsentrasjon. Så da endte det opp med at jeg mistet tannkremtuben ned i vasken mens vi sto og pusset tennene. Han sukket oppgitt, og jeg spurte han om han visste hvorfor jeg mistet tannkremtuben.. "Ja, fordi du er klumsete" var svaret.. Er det mulig??