Leser på meg bekymring

Molly28

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Er det flere som leser på seg bekymring på nett?

Har hatt tre runder med småblødninger (litt ferskt blod på papirer og påfølgende brun utflod en dag etterpå) ved tre anledninger. Legen har sagt at dette er helt normalt og ingenting å bekymre seg over(har ikke tatt ul eller blodprøver), men jeg klarer ikke å la være å Google..... Fikk beskjed at ho ville vente til etter 12 uker, for usikkerheten var så stor før den tid...

Hadde egentlig slått meg til ro med dette, men nå blir jeg stressa av alle erfaringene på nett...

Har hatt tre runder med småblødninger (litt ferskt blod på papirer og påfølgende brun utflod en dag etterpå) ved tre anledninger. Legen har sagt at dette er helt normalt og ingenting å bekymre seg over(har ikke tatt ul eller blodprøver), men jeg klarer ikke å la være å Google..... Fikk beskjed at ho ville vente til etter 12 uker, for usikkerheten var så stor før den tid...

Hadde egentlig slått meg til ro med dette, men nå blir jeg stressa av alle erfaringene på nett...
Siden du er så bekymret ville jeg bedt om blodprøve for at du kan få slappet av. Ingen av dere har godt av at du er stresset ❤

Eg for står deg godt at du blei bekymra for akkurat det. Selvfølgelig kan alt være greit for noen opplever jo dette men eg har opplevd dette alt for mange ganger og hos meg har det ikke godt greit med. Eg satt nå sist og nekta å gå før eg fikk ta blodprøve iallefall.

Nå denne gangen så har eg ikke blød men fått lov å gå på tidlig ultralyd :-)

Eg for står deg godt at du blei bekymra for akkurat det. Selvfølgelig kan alt være greit for noen opplever jo dette men eg har opplevd dette alt for mange ganger og hos meg har det ikke godt greit med. Eg satt nå sist og nekta å gå før eg fikk ta blodprøve iallefall.

Nå denne gangen så har eg ikke blød men fått lov å gå på tidlig ultralyd :-)
Har du mistet med bare småblødninger?

Ta kontakt med legen og si du er veldig bekymret!

Mener det er rundt 25% som vil oppleve blødninger i første trimester uten at det er noe farlig! Slimhinnene er veldig ømfintlig nå og skal ikke så mye til før man får en blødning.
Så blødningene trenger virkelig ikke ha noe å si, men du burde få hcg målinger eller dato på tidlig ul så du kanskje roer deg litt ned :)

Jeg hadde også en miniblødning på fredag, etterfulgt av litt brunt blod. Man blir jo stressa :( heldigvis har jeg allerede booket en UL hos gynekologen min på mandag.

Søster mi hadde "mensen" første gong ho va gravid, og der gjekk alt fint! Ho visste ikkje ho va gravid før uti 2.tri, for ho trudde bare tr va litt rar.. :p

Da kan vera heilt uskyldig, men om du bekymre deg so mykje kan stresset ødelegga dagen!:o legen ska lett kunna senda deg te tidlig ul eller ta blodprøve om du e bekymra! Håpe du får roa deg ner snart, veit korleis du har da. . ❤

Hvis du er bekymret så er det bedre at du kontakter legen en gang for mye enn en gang for lite tenker jeg. Sørg for å gi deg selv sjelero! :)

Men sånn på generell basis så sa jordmoren min sist svangerskap at jeg gjerne måtte Google ting og tang, men for guds skyld ikke saumfar Google på leting etter ting som du tror kan være gale. Ta ting litt med en klype salt og husk at svangerskap og symptomer ++ varierer hos alle. :)

Ta deg en ny tur til legen så du får slappet av :)jeg har hatt blødninger og har brun utflod. Ble sendt på ultralyd å så ett bankende hjerte så det trenger absolutt ikke være noe galt:) gynekologen min sa at det er veldig vanlig og at man som oftest ikke finner ut av hvorfor blødningene oppstår.

Det skal sies at jeg også hadde "mensen" rundt det jeg trodde skulle være IKM (ustabile sykluser), så jeg fant ikke ut at jeg var gravid før en uke senere da jeg kjente stikninger i magen og puppene og tok en test for å utelukke graviditet. Var på ultralyd for en uke siden og så et bankende hjerte :) Hun antok jeg var 6+4 på vei da.

Jeg har mistet to ganger og da kom det først litt blod men i løpet av dagen kom det mer og mer og sterke smerter. Smerter er litt avhengig av hvor langt på vei du er. Men det kommer alltid mye blod så jeg tror ikke du skal bekymre deg.
Viktig at du ikke stresser for det er ikke bra for deg eller den lille, gjør noe hyggelig❤️

Back
Topp