Leser du for barnet ditt?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Barn har idag altfor tidlig tilgang på både tv, nettbrett og spill. Det er derfor viktig å introdusere lesing for de som tidlig som mulig.

Ved å lese for barna øver de opp språket sitt. Det er med på å øke fantasien og kreativiteten.
I en travel hverdag med masse aktivitet kan det være godt å roe ned og slappe av sammen med en bok.
Barn i alle aldre elsker å bli lest for. Rutiner er viktig for barn, så setter man av litt tid hver dag vil barna sette stor pris på det.
Bøker vil også være med på å øke barnas kunnskap.

Er du flink til å lese for barnet ditt?

Ja, leser hver kveld. :)

Jeg hadde store planer om å lese hver kveld for henne. Det har ikke helt blitt sånn ennå, men håper det blir det etter hvert.
Hun har ikke helt roen til å sitte stille så lenge for tiden ;)

Leser hver kveld for 5åringen og litt mer sporadisk for han på 9mnd :-)

Ja leser ofte:) hun er bare 1år men finner allerede frem bøker og vil jeg skal lese:D

Ja, det Gjør jeg. Hun har sine favoritt bøker, jeg har mine:p

Leser for begge, men mindre enn jeg egentlig ønsker. Er flinkere med eldste, men må ta meg selv i nakken og få inn de leserutinene jeg ønsker for Minsta også.

Leser ihvertfall 3-4 korte bøker for han hver dag :p Han er 1.5 og elsker å bli lest for :)

Leser stadig for Vesla. :)
Synes det er koselig. Å likte veldig godt selv å bli lest for som liten. Så jeg leser for snuppa når hun vil bli lest for :)

Back
Topp