Leser du for barnet ditt?

• Trådstarter Trådstarter Janet
  • Opprettet Opprettet
J

Janet

Guest
Lesing gir bedre ordforråd og språk! Antall ord barnet lærer henger nært sammen med antall ord du bruker sammen med det. Barn som leses for utvikler større forståelse for ord og øker også sitt eget vokabular. Les mer her!

Leser du for barnet ditt?

Ja :) Har hatt fast leseøkt med alle barna hver kveld siden fødselen (og noen år før det også) til minstemann. De to eldste leser også til minstemann for egen lesetrening.

Ja, leser nesten kvar kveld :) hender ein sjelden gang at han sover under lesestunda for eldste. Men han får mykje prat og sang iløpet av dagen :)

Skal ærlig innrømme at minste mann ikke har det ennå. Men storesøster har lese stunder.

Ja, vi "leser" pekebøker med ting hun kan pitle på :D

Vi leser hver kveld til de to eldste. Til minstemann er det ikke fullt så ofte. Ender alltid med at han skal spise på boka når eg leser og da er det ikke så lett ;)

Ikke hver dag, men er fordi jeg liksom ikke tenker over det.. Men det skal jeg begynne med! Synge gjør vi hele tiden da (stakkars Olivia:p)

Leser for storesøster men ikke noe særlig for lillebror ennå. Det mest fordi alle pekebøkene ligger hjemme og der er vi ikke før slutten av neste uke så blir nok litt mer fra da av :-)

Back
Topp