Leser du for barna ved sengetid?

Leser ikke ved sengetid, men synger :) leser på dagtid. Da har vi kosestund med bok som han peker i og slikt.

Leser for begge på sengekanten.

8 åringen leser jeg en bok om steinalderfolk og dinosaurer.

Og 4 åringen vil allerhels lese en prinsesse bok;)

Vi leser ikke på kvelden, men synger når ho blir lagt. Leser en del på dagtid da, når ho kommer med ei bok og det er ofte. Tenker at vi skal lese på sengekanten når ho blir litt større.

Leser ikke på legge tid. Gjør det i leke tiden på dagtid

Har lest litt ved senga noen ganger, men som regel synger vi og snakker kanskje litt om hva vi har gjort i dag. Leser mye på dagtid :)

Nei. Har prøvd innimellom både kveldstid og dagtid, men hun er ikke interessert med mindre det kommer lyd, så da passer det bedre i leketid syns jeg. Så jeg synger heller på kvelden :)

Vi ser i bøker og har det helt rolig og stille den siste halvtimen før sengetid.
Vi leser ikke i ordets rette forstand enda, men vi ser på bilder og snakker om hva vi ser, på hans nivå. :)
Billedbøker og bøker med dyr er favorittene.

Ja, her er det lesing på sengen. Veldig koselig og jenta vår liker helt tydelig den rutinen selv. Etter kveldsstellet drar hun den som skal legge i hånda og sier lese bok :) Skrur av lyset og synger når vi er ferdige å lese.

Prøvde oss på å lese bok på senga i går, var ikke så mye interesse, men synge har blitt populært :D

Leser for femåringen hver kveld. Leser alt mulig... ikveld ble det ABC boka mi av Kari Grossmann. Ellers leser vi blant annet Pulverheksa, bukkene bruse i badeland, gruffalo, Mummi og den store boken om den ville ungen på nynorsk.

Leste bok med suksess for første gang i kveld! :) kanskje det er mulig med kosestund før leggetid fremover nå [emoji173]

Leser eller hører på lydbok.

Til 4åringen varierer det ut ifra formen hans om jeg leser eller synger. Om han trenger meg mer så leser jeg kaninen som så gjerne ville sove, den funker fjell. Sovner midt i boken. Ellers så synger jeg 3 sanger og sier natta, så sover han. Går veldig bra. Har gode rutiner på dette.
Til 7åringen og 8åringen så leser jeg leseleksa sammen med de, eller en annen bok. For det synes dem er veldig koselig.

Vi har lest til eldstemann fra han var 6 måneder gammel og vi gjør det fremdeles i dag:) i starten var det veldig rart å lese til en så liten pjokk, men i dag har vi fått lønn. En som forstår, prater rent og elsker å lese:) det skal sies at når han var veldig liten, kjørte vi av og til et drama/rollespill for han når vi kunne være to. Det var gøy både for oss og han med de ulike dialektene og gestikuleringene :) Kanskje det var dette som gjorde at han alltid satt rolig og fulgte nøye med?;)

Back
Topp