Leser du bøker?

Forventningsfull:)

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Leser du en bok nå? Har du noe å anbefale oss andre (selv om du ikke nødvendigvis leser nå))
La oss prate litt om bøker!

Jeg bruker mesteparten av tida på å strikke/hekle, men når jeg har tid blir det de svangerskapsrelaterte bøkene: "Hvordan du ammer ditt barn" og "Babyguiden"
d5849e498ef0d9bbd6d6f4872605f20f.jpg

411749f02d05c45bed651b187ca8e149.jpg

Her går det dessverre altfor mye i pensumbøker (studerer norsk, så det blir mye Ibsen og Fosse :) )
Men ellers elsker jeg å fordype meg i bøker [emoji173] For tiden er det lette bøker uten mye dramatikk, så det går mye i Fantasy og kioskromaner ;) Har slukt alle Jojo Moyes sine bøker, og trives også veldig godt sammen med klassikere som Sherlock Holmes!

Leser "mamma for første gang" av gro nylander [emoji7] syntes hun er fantastisk! Ellers leser jeg "de urolige" av Linn ullmann, og hører på "haimennesket" av hans Olav lahlum på lydbok mens jeg strikker [emoji5][emoji851]

Her går det i krim. Er snart ferdig med en av Kepler, gleder meg til Jo Nesbø "tørst" :)

Jeg er glad i en del fantasy :) Fra i fjor sommer til langt utpå høsten leste jeg meg gjennom "Det mørke tårn" serien av Stephen King. Til tider ganske dyster og mørk, men også en del humor. Det vises godt at han har brukt mange år på serien, for stilen i bøkene utvikler seg mye :)

Nå holder jeg på å tester ut "Outlander" serien av Diana Gabaldon :)

Jeg har begynt på outlander serien, siden jeg digger tv-serien. Problemet er at jeg blir så oppslukt i bøkene, så jeg kan fort lese 7-8 timer i strekk og glemme verden rundt meg. Så jeg gjør ingenting annet i løpet av en dag enn å lese. Så jeg må rett og slett begrense meg selv ._. Leste alle fifty shades of grey bøkene på 3 dager..

Jeg har begynt på outlander serien, siden jeg digger tv-serien. Problemet er at jeg blir så oppslukt i bøkene, så jeg kan fort lese 7-8 timer i strekk og glemme verden rundt meg. Så jeg gjør ingenting annet i løpet av en dag enn å lese. Så jeg må rett og slett begrense meg selv ._. Leste alle fifty shades of grey bøkene på 3 dager..
Leste grey bøkene på like mange dager som deg :-P
Jeg blir også oppslukt i bøkene jeg leser, men kun hvis de fenger meg. Så er ganske kresen på hva jeg leser og hvem som har skrevet boken.

Leste grey bøkene på like mange dager som deg :p
Jeg blir også oppslukt i bøkene jeg leser, men kun hvis de fenger meg. Så er ganske kresen på hva jeg leser og hvem som har skrevet boken.
Jeg også! Jeg startet på den første outlander boken, men måtte legge den fra meg for alt annet ble lagt bort. Hundene fikk ikke sitt, huset var bombet, jeg glemte å spise ogsånn. Så jeg blir så skikkelig oppslukt også, at det er ikke sunt. Så jeg har ikke fått lest den ferdig enda :P

Jeg elsker å lese. Det går ofte i krim, noe fantasy og historiske romaner. En sjelden gang kan jeg lese en kjærlighetsroman.

Leser helst barnebøker med store bokstaver.. som feks disney bøker. Haha [emoji14]

Leser helst barnebøker med store bokstaver.. som feks disney bøker. Haha [emoji14]

Haha! Jeg også men nå har jeg en gutt på fire så det er vel egentlig for han:p Planes i går, Cars i dag og kanskje Løvenes konge i morgen;)

Holder på med første bok i en serie som heter The Expance. Også laget tv-serie hvor 2. sesong er igang nå. Jeg synes det er kjempebra, men er er sci-fi så kanskje ikke noe for alle og enhver. ;)
Ellers går det i mange barnebøker ja! Thomas bader og Lille larven aldrimett er gjengangere ;)

Kan anbefale boken "mammasjokket" av Helena Brodtkorb.
Lettlest, ærlig og morsom.
(Mulig jeg liker den så godt fordi jeg havnet i sjokket selv første gang, og at folk som har hatt sovebabyer og en fantastisk barseltid, ikke kjenner seg like godt igjen. )

Haha! Jeg også men nå har jeg en gutt på fire så det er vel egentlig for han:p Planes i går, Cars i dag og kanskje Løvenes konge i morgen;)
Her er det mest for fordi jeg blir rastløs og glemmer hva jeg har lest [emoji14] når jeg reiste til new york så leste jeg mange bøker om puddingmannen (haha) og venninnen min leste type Freud bøker [emoji14]

Jeg leser også Kaninjegeren nå. Har lest det meste av kepler og dette er en av favorittene så langt sammen med hypnotisøren :) hvilke har dere likt best?

Sandmannen av Kepler syns jeg var veldig bra :) Veldig vanskelig å velge altså :rolleyes: Likte også hypnotisøren godt!

Back
Topp