Leser dere mye i sv.skaps bøker nå på slutten? Hvilke anbefaler du?

Mammamosen

Flørter med forumet
Tror jeg har pløyd meg gjennom det meste av alt jeg lurer på, men likevel liker jeg å lese om babyen og graviditeten på kveldstid. Fortsatt uvirkelig at jeg har en baby imagen.. :) En ny erfaring jeg skal gjøre meg nærmer seg, så for meg blir det å lese alt jeg kommer over litt som å holde meg på rett kjøl, istedet for å grue meg unødvendig mye før dagen. Litt hyperforberedt eller? Hihi.

Lest nesten alt av Gro Nylander sine bøker og en haug med andre litt småutdaterte tykke bibler jeg fant på biblioteket :) Nå holder jeg på med Evas visdom som er en samlig etniske fortellinger om graviditet, fødsel og morsgjerning.
 
Jeg pleier å google den uken jeg er i både på norsk og engelsk hver gang jeg starter en ny uke :p Og ellers om det er noe jeg lurer på så er jeg også veldig glad i Google. Den eneste boka jeg har kjøpt er Alt om barnet, ellers så har jeg jo lest alt jeg har fått hos jordmor og det er jo ikke lite he he.
Jeg er også veldig glad i å lese om graviditet om dagen, selv om det er ting jeg vet fra før så syns jeg det er litt hyggelig :)
 
Jeg pleier å google den uken jeg er i både på norsk og engelsk hver gang jeg starter en ny uke :p


Hihihi :) Tror jeg sier omtrent annenhver dag til min samboer "ja, på lørdag er vi i uke sånn og sånn","imorgen er vi i uke 35!" " IDAG ER VI I UKE 35!!!" xsmile9 "visste du at da er neglene vokst
ut?? "og at hun har hår på hodet?!" "og hun tisser MASSE allerede!"

Haha! :)
 
He he ja sånn er jeg også :p Og jeg forteller også hvor mange dager det er igjen til termin sånn nesten hver eneste dag + små fun facts som du forteller om he he. Tror han begynner å bli litt smågal av det, tror ikke det har gått helt opp for han enda at det faktisk kommer en liten baby om ca 37 dager he he.
 
Samme her - samboer fikk endelig kjenne en fot som stakk ut forrige dagen og da tror jeg han plutselig innså at det faktisk er en baby der inne. :)
 
Har foreløpig ikke så mye tid til å lese, men regner med at det kommer rolige dager nå som permisjonen starter.
Men jeg har kjøpt "Ina May's guide to childbirth" av Ina May Gaskin.
For de som er interessert i å finne ut hva som skjer i kroppen når man føder, lese en rekke normale, fine fødselsberetninger og generelt hvordan gå fødselen i møte med positiv innstilling og tro på at man klarer det (kanskje til og med uten medikamentell smertelindring), ja, da er dette fin-fin litteratur!
Attpåtil skrevet slik at i alle fall jeg nå sitter her og beundrer menneskekroppen og alt det den får til!
Så får man bare bære over med at det er en del skriving om dette stedet forfatteren jobber på og hvor fantastisk det er å føde der:) :)
 
Har foreløpig ikke så mye tid til å lese, men regner med at det kommer rolige dager nå som permisjonen starter.
Men jeg har kjøpt "Ina May's guide to childbirth" av Ina May Gaskin.
For de som er interessert i å finne ut hva som skjer i kroppen når man føder, lese en rekke normale, fine fødselsberetninger og generelt hvordan gå fødselen i møte med positiv innstilling og tro på at man klarer det (kanskje til og med uten medikamentell smertelindring), ja, da er dette fin-fin litteratur!
Attpåtil skrevet slik at i alle fall jeg nå sitter her og beundrer menneskekroppen og alt det den får til!
Så får man bare bære over med at det er en del skriving om dette stedet forfatteren jobber på og hvor fantastisk det er å føde der:) :)


Den skal jeg se om jeg finner på biblioteket, har alt for mye tid til å lese fortiden jeg. Nettopp ferdig med " Føda utan redsla" av Susanne Heli, var mye bra og enkle tips der til hvordan jobbe med kroppen under fødselen. Anbefaler den spesielt til de som har veldig fødselsangst.
 
Den skal jeg se om jeg finner på biblioteket, har alt for mye tid til å lese fortiden jeg. Nettopp ferdig med " Føda utan redsla" av Susanne Heli, var mye bra og enkle tips der til hvordan jobbe med kroppen under fødselen. Anbefaler den spesielt til de som har veldig fødselsangst.

Den boken er også interessant:) Hørt mye fint om den! Ikke at jeg har fødselsangst, men tips til hvordan man kan jobbe med kroppen er jo ikke feil uansett! Så gjenstår det bare å se hvor mye som har festet seg i knollen når dagen en gang kommer:)
 
Back
Topp