Leser dere eventyr for barna?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Før leggetid som godnatt-eventyr? Hva leser dere? Hva liker barna å høre om? Finner dere kanskje på historiene selv? :)

Ikke enda, men kommer til å gjøre det når hun blir litt eldre :)

frøkna på to vil helst bare høre Baby GoGo. Og innimellom Karsten som ikke får sove.
Hun får bestemme selv :)

Leser bøker og eventyrbøker og av og til dikter jeg eventyr :happy:

Leser bøker og eventyrbøker og av og til dikter jeg eventyr :happy:

Syns det er så koselig med egne eventyr! Det husker jeg veldig godt fra jeg selv var liten, min far fortalte alltid historier han selv laget underveis. Er det spesielle temaer du forteller om da, eller varierer det? :)

Syns det er så koselig med egne eventyr! Det husker jeg veldig godt fra jeg selv var liten, min far fortalte alltid historier han selv laget underveis. Er det spesielle temaer du forteller om da, eller varierer det? :)
Mine foreldre fortalte også eventyr de diktet opp selv, så derfor jeg har ‘ført’ det videre til mine barn :happy: Finner på alt mulig i grunn fra Batman, eventyr om dem selv, eventyr om favorittbamsene deres (to kaniner som heter Sprett og Snurre som er på eventyr) og ting jeg bare kommer på i farta , hehe :D Så det er i grunn veldig varierende :p

Her leses det for eldste hver kveld :)

Mannen leser Roald Dahl hver kveld og jeg leser forskjellige eventyr, alt fra Asbjørnsen og Moe til Knerten :)

Akkurat nå leser vi en sjørøverbok som minste fikk av bokbamsen. Når den er ferdig skal vi begynne på en med julehistorier, og så har vi en klar som heter noe med god natt.
Innimellom ønsker de å lese andre bøker - disneyklubben sine bøker er populære.

Lille i magen er nok for liten ;), men lest for småsøsken fra de var rundt 10-12 mnd i varierende suksess og tenkte gjøre det samme med mine :)

Back
Topp