Lese for babyen

TLC2016

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Har dere begynt å lese for babyen?

Jeg må innrømme at jeg ikke hadde tenkt tanken engang, før jeg fikk nyhetsbrev fra goboken. Jeg kan ikke helt skjønne at en 2 måneder gammel baby skulle ha noe utbytte av å bli lest for.

Vi har et tonn barnebøker til alle forskjellige aldersgrupper og leser mye for de små, men vi har ikke begynt å lese for minstemann enda.

Har dere begynt å lese for babyen?

Jeg må innrømme at jeg ikke hadde tenkt tanken engang, før jeg fikk nyhetsbrev fra goboken. Jeg kan ikke helt skjønne at en 2 måneder gammel baby skulle ha noe utbytte av å bli lest for.

Vi har et tonn barnebøker til alle forskjellige aldersgrupper og leser mye for de små, men vi har ikke begynt å lese for minstemann enda.

Noen kvelder ligger eg lillebror på puten ved siden av storebror og leser for begge. Noen ganger er han rolig, andre ganger klager han fort :)

Skal man lese for dem? [emoji14] nei her synger vi :)

Nei, men hun er av og til på armen når storebror blir lest kveldsbok for. Nå er fokus å sette av tid mange ganger om dagen til å få skikkelig øyekontakt og småprate med vesla :)

Kun når eg leser for storebror, synger gjør vi :) Var på babysang i dag og ho koste seg veldig :)

Nei, det ser jeg ikke poenget med. Men synging gjør vi. [emoji4] Mye kos, nærhet IG bonding blir det jo uanset. Akkurat å lese venter jeg med til han faktisk er stor nok til å fokusere på boken jeg leser for han. [emoji4]

Har ikke begynt å lese nei, men på grunn av at jeg selv er en bokorm, så har jeg så lyst til at han skal like å lese etter hvert. Har derfor tenkt å lese mye etter hvert når han får litt interesse for sånt. Foreløpig synger vi masse og prater .

Har ikke begynt å lese nei, men på grunn av at jeg selv er en bokorm, så har jeg så lyst til at han skal like å lese etter hvert. Har derfor tenkt å lese mye etter hvert når han får litt interesse for sånt. Foreløpig synger vi masse og prater .

Vi begynte ganske tidlig å lese for førstemann! Hadde en godstol på soverommet hennes som vi leste i og sang sanger. Husker det var veldig koselig. Tror kanskje hun var rundt 8-9 mnd eller noe når vi begynte med det!:)

Hun har blitt veldig glad i bøker! Leser enda for henne hver kveld!

Takk for alle svar.
Da er det ikke bare jeg som synes det er for tidlig å begynne nå.
Med nr.3 har vi vært veldig bevisste på å lese mye for ham og han har allerede et stort ordforråd og begynte å snakke i setninger tidlig. Han er ikke 2 år enda, så jeg tror at lesingen har hatt stor innvirkning på språkutviklingen.

Takk for alle svar.
Da er det ikke bare jeg som synes det er for tidlig å begynne nå.
Med nr.3 har vi vært veldig bevisste på å lese mye for ham og han har allerede et stort ordforråd og begynte å snakke i setninger tidlig. Han er ikke 2 år enda, så jeg tror at lesingen har hatt stor innvirkning på språkutviklingen.
Storebror begynte vi å lese for ved 3mnd, da hadde han allerede sakt hei i et par uker, han snakker ekstremt mye og kan noen engelske og noen franske ord i alder av 2 år :) Nettopp blitt 2, tror at å snakke mye med de og lese for de gir de en fordel når det kommer til språk :)

Det har med språkutvikling å gjøre. Leste en artikkel om det. Jeg synger for han innimellom og har kjøpt barnebøker på engelsk :)

Nei, erru gærn. Begynner ikke på maaaange mnd.

Har nettopp begynt å lese for vesla(begynte når hun var 6-7 uker gammel),hun er nå snart 8 uker gammel og ser ut til å følge med , og har blikk kontakt når jeg leser.Syns det er koselig selv og med en lesestund .Boka jeg leser for henne nå er Paddington og den har akkurat passelig lange kapitler så jeg slipper at hun går lei.Hun sovner hvis jeg leser mer enn et kapittel.

Back
Topp