Lese bok til baby?

K7583

Betatt av forumet
Septemberbarna 2019
Når begynte du å lese i bøker/eventyr til barnet ditt? Hva begynte du med å lese?
Forslag til andre koselige aktiviteter til barn under et år? Både dagtid og før-leggetid aktivitet :)
 
Begynte vell å lese fra son 2 måneder. Goboken har masse fine bøker
 
Jeg har lest fra han var født omtrent. Han roer seg veldig av å høre stemmen min. Har lest høyt fra voksenbøker som jeg selv har hatt interesse av å lese, eller fra avisen. Frem til han har bedre språk, så er det vel ikke så nøye hva jeg leser, tenker jeg Tonefallet er nok mest avgjørende.
 
Prøvde å lese fra ho var baby, men det ble ikke så mye av det da ho ikke fant roen rundt det. Det skjedde vel kanskje ved 2-3 års alder :p
 
Prøvde å lese fra ho var baby, men det ble ikke så mye av det da ho ikke fant roen rundt det. Det skjedde vel kanskje ved 2-3 års alder :p
Samme her :p eller, minste er 2,5 og er ikke så begeistret for mye lesing. Han liker å sitte med bok på dagen, men roer seg ikke på kvelden ved å bli lest for. Han elsker at vi synger for ham da :happy:
 
Fra de var få uker gamle. Lest enkle bøker med en linje tekst i starten, med bilder. Peker og snakker også om det vi ser. Skal visst være bra for språk utvikling. Begge mine snakket tidlig :)
 
Samme her :p eller, minste er 2,5 og er ikke så begeistret for mye lesing. Han liker å sitte med bok på dagen, men roer seg ikke på kvelden ved å bli lest for. Han elsker at vi synger for ham da :happy:

Sang har alltid vært gull her også! :) ikke alltid ho roer seg med bok heller (3,5 år nå) men liker å bla og "lese" selv :p
 
Bare positivt å lese. Min har aldri hatt tålmodighet til å lese med meg, nå er han tre og har fortsatt ikke ro i rompa til å lese bok. Vi synger mye da, det liker han
 
De var rundt 2 år når de begynte å interessere seg for korte barnebøker. Lite tekst og snakket mye om hva som var på bildene. Eventyr var de nærmere 3 år før de fikk interesse for. Når de var rundt året gikk det mye i sang og barneregler. Av leker vi gjorde sammen så gikk det mye i å trille ball, lage tårn av klosser og rive ned, stable ringer på pinne, vannlek, fingermaling (ikke alle små liker å bli grisete på fingrene), gå på tur ute med gåvogn eller sitte på gresset og studere blomster og små kryp, bake. Det var det jeg kom på i farten :)
 
Lest til mini siden hun lå inne i magen og hun har blitt lest til så og si hver dagen siden hun ble født. Får pakker fra goboken som vi leser fra :). Har også flere gamle Disney, barbie og eventyrbøker fra da jeg selv var liten
 
Jeg begynte å lese for gutten min når vi kom hjem fra sykehuset:) Nå er han 1,5 år og elsker å bli lest for - særlig før leggetid. Vi har ikke begynt å lese eventyr enda, men tenkte å finne fram noen geitebukk-figurer snart og se om bukkene bruse kan være interessant:p
 
Sang bare for henne i starten, men begynte å lese bøker fra da hun var 1-2 måneder. Veldig koselig når 6-åringen også leser eventyr for henne:)
 
Den første tiden leste jeg høyt fra hva enn jeg leste selv, så ble vi medlem av godboken da eldste var ca fire måneder, og leste mest derfra etter det. Hadde litt pekebøker og en eventyrsamling før det :)
 
Har lest nyfødt. begynt med bildebok og pekebøker fra 6 mnd. Nå er yngste 10 mnd, føle bøker og pekebøker liker hun godt.
 
Har lest bøker hele tiden for min på straks 9 mnd, han har ikke sånn veldig interesse for det da.. Mest interessert i å ta fra meg boka og smake på den :hilarious: stadig nye tenner på tur, så alt skal i munnen :p men kommer til å fortsette med å lese for han, er jo koselig uansett :) elsker å bli sunget til da, så synger masse :)
 
Back
Topp