Les og lær.....

holder ikke på med sånn så ellers takk.

Men, jeg har sendt liknende link til min gamle sjef, i bhg. der de gjorde dette. Så tenker nok det har hjulpet litt.

kjente jeg fikk helt vondt inni meg når jeg så den vogna på bildet, er vel ingen som gjør sånt!?!?!

Når jeg tenker teppe over vogna, tenker jeg at det ligger løst over på den siden det er sol eller noe for å dekke til, men ikke at man tuller inn hele åpningen!?!?!

Jeg har aldri sett problemet med teppe over, men det er fordi jeg tok det forgitt at foreldre hadde vett nok til å ikke sperre for luft, og ikke dekke hele åpningen...

Jeg har sett MANGE tildekkede åpninger.

Med ulltepper, fleecetepper, håndklær, jakker... U name it....
Ikke bli forbausa over kokt ungen sier nå jeg....

Rekekreke skrev:
kjente jeg fikk helt vondt inni meg når jeg så den vogna på bildet, er vel ingen som gjør sånt!?!?!

Når jeg tenker teppe over vogna, tenker jeg at det ligger løst over på den siden det er sol eller noe for å dekke til, men ikke at man tuller inn hele åpningen!?!?!

Jeg har aldri sett problemet med teppe over, men det er fordi jeg tok det forgitt at foreldre hadde vett nok til å ikke sperre for luft, og ikke dekke hele åpningen...

Har også sett maaaaange som gjør det!!

Forferdelig :/

Her i byen er trenden stor :( Spurte på helsestasjonen om de ikke kunne bli flinkere til å informere nybakte foreldre, men det kunne de ikke. De hadde sin mal om hva de skulle informere om og ikke!

maltesers skrev:

Rekekreke skrev:

Har også sett maaaaange som gjør det!!

Sunn fornuft er jo en god ting å ha.... herregud... Jeg hang teppe over vogna, men det er da en liten forskjell på å legge det lett over halve åpningen og det der!?!

For å være helt ærlig, så har jeg sett så mange slike vogner at jeg da jeg ventet mitt første barn trodde det skulle være slik. Jeg hadde egentlig aldri tenkt over saken før jeg leste om det på en eller annen nettside og et lys gikk opp for meg. Jeg hadde jo aldri tidligere hatt bruk for den kunnskapen. Heldigvis fant jeg det ut før babyen kom til verden, for etterpå var jeg så langt inne i ammetåka at evnen til logisk tenking var godt svekket.  

Løvesnuppa skrev:
For å være helt ærlig, så har jeg sett så mange slike vogner at jeg da jeg ventet mitt første barn trodde det skulle være slik. Jeg hadde egentlig aldri tenkt over saken før jeg leste om det på en eller annen nettside og et lys gikk opp for meg. Jeg hadde jo aldri tidligere hatt bruk for den kunnskapen. Heldigvis fant jeg det ut før babyen kom til verden, for etterpå var jeg så langt inne i ammetåka at evnen til logisk tenking var godt svekket.  

Samme med meg! Jeg trodde det var slik det skulle være, for "alle" gjorde det jo på den måten. Jeg jobbet såvidt i barnehage før jeg ble gravid, og jeg, dum som et brød, reagerte ikke på at vognene ble dekket helt til med ull-og fleecetepper da barna skulle sove. 

Eg skjønar på ingen måte kva i all verda som er vitsen med denne "moten"... Ein ting er å ha solskjerm eller parasoll eller eit lett teppe framfor delar av opninga akkurat til barnet har sovna, dersom det har problem med å finne roen, noko anna er heildekkande tepper.

Har sett sørgeleg mange tilfeller, også tett, quilta teppe under heildekkande regntrekk til eit barn som stod ute, under tak og sov. Ikkje regna eller blåste det nevneverdig heller...

Back
Topp