Les du eventyr for barna?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Linda

Guest
Har du/dei nokre favorittar som går igjen? Eller er det stor variasjon? :-)

Hver dag. Akkurat nå er det en faktabok om dyr, men det går også i de gode gamle eventyrbøkene.

Når barna var små, repeterte jeg samme velkjente eventyr og de ville høre de igjen og igjen da de maste om hvilket eventyr jeg skulle fortelle.
Ikke mye som skal til for å få det koselig :)

Gjorde når han var liten. Nå er han ett år og sitter ikke rolig for å høre på eventyr [emoji23]

Har en gammel bok om Mor Holle som måtte leses flere netter på rad. Tror i kveld at jeg skal finne frem Asbjørnsen og Moe sine eventyr og se hvordan de syns det er :joyful:

Alltid lest eller sunget. Eldste var mer opptatt av bokstaver enn å høre historien , så hun likte bedre sang .

Yngste hadde i lang tid Glad i deg mamma , med en bjørneunge .

Eldste: mannen leser Roald Dahl og jeg leser Svein og Rotta OG Doktor Proktor :)

Yngste: han leser vi ikke noe særlig for, men jeg forteller gjerne Bukkene Bruse under bleieskift eller når det passer ellers, da dette er favoritten :)

Har leste eventyr for vesla siden hun var bare noen uker gammel. Eventyr, så sang og nuss før natta. Koselig kveldsrutine jeg husker svært godt fra når jeg var liten, så koselig å videreføre. Vi leser litt forskjellig, men "den store godnatt boken" er fin!

Back
Topp