Leon tisser på do! *skryteskryte*

Lillepusen

Forumet er livet
Hehe, ja nå som Delfie minnet meg på pottetreninga, må jeg jo bare få skryte litt av min utroooolig flinke flotte sønn!!! Hehehe [8D] [:D]

Vasker rompa hans i vasken hver morgen. Og som regel tisser han når jeg gjør det. Når jeg ble oppmerksom på det, merket jeg at han gjorde det omtrent HVER gang. Så jeg tenkte at hvis jeg "setter" han på do rett etter at jeg har tatt av bleia på morgenen, så kanskje han tisser der?

Og hva skjedde?? Jo, han tisset i do! [:D] Har begynt å gjøre det hver dag nå, og tisser han ikke i do, tisser han heller ikke i vasken.

Han skjønner jo ikke noe av det ennå, men mor og far synes det er stas! [:D]

Flere som vil være med i Elite-klubben sammen med meg og Delfie? [8D][8D][8D]

imponerende!!!![:D] her er det tisseng og bæsjing i bleia fortsatt[8D]

nei her i huset vil ikkje eldstemann tisse på do en gang-nekter når vi nevner det[;)]
ps:snakker ikkje om pappa'n i huset[8D]

Så flink liten Leon, Jeg prøver å følge med på når Frøkna tisser også sånn at jeg kan sette henne på potta på de tidspunktene hun pleier å tisse. Jeg veit at hun pleier å tisse når hun våkner, men foreløbig har jeg ikke vært ute av senga fort nok. Jeg er såå trøtt om morran så jeg drøyer så lenge som mulig...

Men jeg syns dette er skikkelig morro jeg, og det finnes faktisk et navn på sånn type tidlig pottetrening. Nemlig EC - Elimination Communication. Det går ut på å "lese" tegnene babyene gjør eller bruke timing som Lillepusen gjør. Det er ikke snakk om å ttvinge de til å sitte på potte eller noe, men hjelpe dem så de får et alternativ til bleia.

Jeg kommer ikke til å bruke dette på heltid, men når jeg ser eller vet hun må tisse eller bæsje så gir jeg henne muligheten.

ORIGINAL: delfie

Så flink liten Leon, Jeg prøver å følge med på når Frøkna tisser også sånn at jeg kan sette henne på potta på de tidspunktene hun pleier å tisse. Jeg veit at hun pleier å tisse når hun våkner, men foreløbig har jeg ikke vært ute av senga fort nok. Jeg er såå trøtt om morran så jeg drøyer så lenge som mulig...

Men jeg syns dette er skikkelig morro jeg, og det finnes faktisk et navn på sånn type tidlig pottetrening. Nemlig EC - Elimination Communication. Det går ut på å "lese" tegnene babyene gjør eller bruke timing som Lillepusen gjør. Det er ikke snakk om å ttvinge de til å sitte på potte eller noe, men hjelpe dem så de får et alternativ til bleia.

Jeg kommer ikke til å bruke dette på heltid, men når jeg ser eller vet hun må tisse eller bæsje så gir jeg henne muligheten.

Ja, dette er viktig! [:)] Men vi gjorde det jo mest for tull første gangen. Er jo ikke noe problem at han bruker bleie!!! Men jeg tenker litt sånn, hvorfor ikke? Hvis Leon synes det er greit/rart/moro, og det er en litt morsom greie vi har om morgenen, er det vel helt greit. Om han "lærer" noe av dette eller ikke er ikke så viktig, hehe. [:)]

Men har faktisk hørt om samme opplegg. Er sikkert fint for de det passer for. Og så er bleie best for de som liker det. Moro er det iallefall å merke at man klarer å lese barna sine sånn da! [:)] Stå på!

ORIGINAL: lilla79

hehe. . så arti!!

Hehe, ja, Mannen trodde ikke noe på meg da jeg fortalte han hva sønnen han hadde "lært" seg! [:D]

ORIGINAL: Lillepusen

ORIGINAL: delfie

Ja, dette er viktig! [:)] Men vi gjorde det jo mest for tull første gangen. Er jo ikke noe problem at han bruker bleie!!! Men jeg tenker litt sånn, hvorfor ikke? Hvis Leon synes det er greit/rart/moro, og det er en litt morsom greie vi har om morgenen, er det vel helt greit. Om han "lærer" noe av dette eller ikke er ikke så viktig, hehe. [:)]

Men har faktisk hørt om samme opplegg. Er sikkert fint for de det passer for. Og så er bleie best for de som liker det. Moro er det iallefall å merke at man klarer å lese barna sine sånn da! [:)] Stå på!

Jeg gjorde også for morro i starten, og oppdaga at hun faktisk likte det. Hun smiler og presser og smiler videre...
Mange som ikke bruker bleie på babyene sine i det hele tatt, hverken natt eller dag, men det blir for stressende for meg.
Jeg kommer til å bruke bleier, men la henne få gå på do/potte når det passer seg sånn. Jeg syns også det er morro å klare å kommunisere med denne på denne måten. Jeg har på den uka jeg har holdt på blitt mere bevisst på hva slags tegn hun faktisk gir meg.

ORIGINAL: chiquitita

imponerende!!!![:D] her er det tisseng og bæsjing i bleia fortsatt[8D]

så flink han er da[:D]

Nei, dette gidder vi ikke å være med på.... Det er mye morsomere å sitte på fanget til mamma og bæsje skvalpebæsj, sånn at ingenting kommer i bleia, men alt tyter oppetter ryggen.... [8|]

ORIGINAL: MOVED:BlåBobler

Nei, dette gidder vi ikke å være med på.... Det er mye morsomere å sitte på fanget til mamma og bæsje skvalpebæsj, sånn at ingenting kommer i bleia, men alt tyter oppetter ryggen.... [8|]

Niklas da!!! [:D]

Back
Topp