Lennypenny

mamat2prinsesser&4prinser

♡2007♡2009♡2012♡2018♡2021♡2023♡
VIP
Vi som prøver :)
Himmelbarn
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Hvordan gikk det på sykehuset til samtale ang KS?Håper det gikk bra

Hei takk som spør.. Det gikk rett til helvete...
Hun var en veldig vanskelig dame.. Ga seg ikke! Jeg fortalte hun hvor angst jeg hadde fra forrige gang,gråt osv..Og sa at samtaler med en JM ikke vil endre mitt syn på at jeg vil ha KS.. Også sa jeg: Hva skal jeg gjøre når du nekter meg noe, jeg vil ha?! Jeg NEKTER å føde vanlig. Hun: Ehm, det kan ikke du bestemme i det hele tatt..Jeg: er det ikke min kropp? Jo da, men du kan ikke gjøre noe med det..
Hun presiserte å si: Det er bedre at du går med skikkelig angst i 18 uker til, det tåler babyen og du. At du har vondt i magen, går bra. At du nesten ikke sover, ordner seg med tiden. Alle er lille nervøse, det er normalt. Det er mye sunnere vag. enn KS. Det er farlig for barnet med KS! Fy f... jeg er rasende !!!!! Hva skal jeg gjøre ?! Har jeg ingen rettigheter??? Angsten min, får man ikke fjernet...Det kan jeg garantere den sure møkkakjerringa!!!! :( :(

Crap : (

Var det på sykehuset du skal føde på? Aner ikke hva du skal gjøre, jeg hadde kanskje prøvd å få legen til å sende et brev? Eller tatt kontakt med noen andre på sykehuset? Hvilket sykehus skulle du på igjen?

Ahus :( Mistet skikkelig lysten på å føde der nå ihvertfall.....
What too do? Er såå sliten nå .... Tenk om jeg MÅ føde vanlig igjen :( ......... Hvordan går det med deg sannheten?

Huff stakkars deg. Du har sikkert forrige mareritt-smerter og opplevelse veldig friskt i minne! Jeg har sagt etter min forrige fødsel at aldri mer! Men nå er det så lenge siden at jeg har glemt mye og ønsker å få prøve en gang til. Må også legge til at jeg hadde tilbud om smertestillende og fikk det, men epiduralen ble satt feil, men hjelp litt. Minnes at du ikke hadde noe smertelindring, husker ikke hvor du fødte, men det var litt "dårlige" forhold der?

Fødte i krigen i Libya.. I hovedstaden :(
Helt grusomt..Og selvsagt bedre her.. Men, den angsten og smertene så kort tid etter, det blir rett og slett for mye for meg....
Syntes det er dårlig at jeg ikke ble tatt på alvor ...:(
Er i Norge frem til 2.juni og kommer tilbake i slutten av juli, midten av august:)
Hvor skal du føde? Bra du har fått det litt på avstand hehe, det hjelper litt :)

Libya var det, klarer ikke huske altJeg forstår godt din angst og motstand for å føde. En fødsel er en fin opplevelse med det er smerter til hel..... Jeg husker jeg trodde jeg skulle dø bare av smerter og utmattelse...og det var i Norge. Håper du når igjennom hos fastlegen din, eventuelt bestille deg en time hos en privat jordmor/gynekolog med svangerskap og fødsel som sitt område. Kanskje de kunne hjulpet deg med hva som skal til for å få KS. Jeg har pleid å gå på Balderklinikken og gynekologen (Anne Stensløkken) der er superflink og forståelsesfull, legger ved link. 

http://www.balderklinikken.no/behandlere

lennypenny skrev:
Hei takk som spør.. Det gikk rett til helvete...
Hun var en veldig vanskelig dame.. Ga seg ikke! Jeg fortalte hun hvor angst jeg hadde fra forrige gang,gråt osv..Og sa at samtaler med en JM ikke vil endre mitt syn på at jeg vil ha KS.. Også sa jeg: Hva skal jeg gjøre når du nekter meg noe, jeg vil ha?! Jeg NEKTER å føde vanlig. Hun: Ehm, det kan ikke du bestemme i det hele tatt..Jeg: er det ikke min kropp? Jo da, men du kan ikke gjøre noe med det..
Hun presiserte å si: Det er bedre at du går med skikkelig angst i 18 uker til, det tåler babyen og du. At du har vondt i magen, går bra. At du nesten ikke sover, ordner seg med tiden. Alle er lille nervøse, det er normalt. Det er mye sunnere vag. enn KS. Det er farlig for barnet med KS! Fy f... jeg er rasende !!!!! Hva skal jeg gjøre ?! Har jeg ingen rettigheter??? Angsten min, får man ikke fjernet...Det kan jeg garantere den sure møkkakjerringa!!!! :( :(

Nei, seriøst? Sikkert samma dama jeg skal inn til det da! Gah!!! Ser ikke akkurat fram til den samtalen jeg heller, men du. Fritt sykehusvalg i norge og på riksen er det lettere og få innvilget KS har jeg hørt. At der nekter de deg det ikke. Er jaggu meg ikke mye kult og gå med fødselsangst. Og når man har hatt en ordentlig dårlig fødselsopplevelse, så er det som og få ett spark midt i tryne at noen sitter og snakker såpass nedlatende til deg og mener det går så bra så.. Guri land, for ei megge! Skal du inn på møte igjen da el hva skjer?

Jeg skal føde på Riksen. De er flinke der, men tipper det er fult.

Jeg har hørt at det er lettere å få KS i Drammen og Lillehammer enn her i Oslo/Akershus!

lennypenny skrev:
Ahus :( Mistet skikkelig lysten på å føde der nå ihvertfall.....
What too do? Er såå sliten nå .... Tenk om jeg MÅ føde vanlig igjen :( ......... Hvordan går det med deg sannheten?

Jeg har det fint, har fått bekreftet termin nå (03.Okt) og at det er ei jente :) Når har du fått termin?

Jeg vet ikke hva jeg skal si om situasjonen din :( Har dårlig erfaring med sånt :( Knip igjen når den tid kommer? Neida, jeg har hørt om et team på Ahus, Embla (?) som visstnok er veldig flinke til å håndtere pasienter med fødselstraumer. Og som de andre nevner så er det fritt sykehusvalg så det kan hende det kan hjelpe å bytte? Men jeg hadde nok prøvd i det lengste å bli på Ahus, det er et flott sykehus med mange veldig flotte jordmødre, leger og sykepleiere!

Var det forresten Brit du var hos?

What?! Vært borte fra data'n litt for lenge nå skjønner jeg....

Hun sa ikke det?? Er det mulig?! :s
Ring å få ny time, hos en annen dame! Evt. et annet sykehus!
Som sagt ei venninne har akkurat tatt KS på AHUS, og det fikk hun innvilget tidlig i sv.skapet fordi hun hadde KS med første, og ikke ville gå å vente på noe hun ikke hadde gjort før....... Hvis DET er grunn nok, så burde jo hvertfall du få!!
Uansett unødvendig av henne og si det hun sa! Herlighet....

Husker ikke navnet hennes..Men,hun var ihvertfall tysk. Og veldig for det naturlige!:(Er det sant at det er lettere i Drammen. Ei annen som sa det også til meg tidligere idag :)
Men,hvordan går jeg frem da?
Gjennom fastlegen...gruer meg skikkelig.................. Redd for å ikke bli "trodd" igjen...
Jeg som aldri "krangler" med folk,ble skikkelig irritert på hun liksom!

Sannheten : Har ikke fått vite eksakt dato ennå.. Får vel vite det snart :)
Her er det også jente:) Funnet navn?:)

Takk, for linken:) Kan de kanskje anbefale at det er best for meg .. De på Balderklinikken altså:)

Takk, for linken:) Kan de kanskje anbefale at det er best for meg .. De på Balderklinikken altså:)

Det var en anbefaling jeg tenkte på, men vet ikke om hun kan eller om det blir mottatt positivt på sykehuset. Hun er spesialist innen kvinnesykdommer og fødselshjelp. Hun er rolig, trygg og LYTTHØR. Det koster litt å gå til henne. 
Ellers så vet jeg ikke hvordan du kan gå frem, men å prate med fastlegen er en lur start. Lykke til og hold oss oppdatert

Huff. Stakkars deg. Uansett bør ein verta behandla med respekt og omtanke. Kan ikkje forsetille meg korleis det er å føde i Libya i krig. Nermaste eg kan kome er utskrapning i Betlehem, og sjølv om det var greit nok, kan eg ikkje tenke meg å føde under slike forhold................................................................................................ ......... ........ Når det gjeld det å føde i Norge versus din opplevelse i Libya er nok det to vidt forskjellige ting, men din fødselsangst skal likevel tas alvorleg.................. ............ ......... I forhold til KS eller vaginal, har eg født 1 gong fullstending utan smertestillande, 1 gong med ein perfekt epidural, og eit KS. Kunne aldri tenke meg å fø utan smertestillande ein gong til, men det å føde med epidural var fantastisk. Ein høyrer så ofte om fæle fødslar, men eg hadde ein flott fødsel, nesten uten smerter. Fekk bestemme fødestilling, og var fullstendig pigg umiddelbart etterpå. Fekk besøk av foreldrene mine og eldstemann 1 time etter fødselen, og då hadde eg dusja og kledd meg:)............................................................................................................................ ........................ ..... No sist hadde eg KS, og det var greit nok, men eg vil helst ikkje gjere det igjen.....Ligge åleine på intensiv mens spinalen gjekk ut, ha vondt i operasjonssåret lenge etterpå, og ikkje kunne løfte meir enn babyen. Fekk vanvittige luftsmerter i brystet pga luft som seiv inn under operasjonen, og klarte knapt å puste. Noko ingen hadde sagt kunne skje, men som det viste seg var veldig vanlig:( Få lagt inn kateter, og vera avhengige av andre som vaska mine private deler før spinalen var ute. Med tanke på å ha ein 1 åring heime, veit eg ikkje heilt kva eg skal gjere om eg ikkje kan løfte på 6 veker, så eg ynskjer meg ein vaginal fødsel.................................................................................. ....................... Skriv ikkje dette for å sei at du IKKJE må ta KS, men for å prøve å oppmuntre deg, om det skulle vise seg at du ikkje får innvilga KS. Fødselen kan bli ein flott opplevelse likevel. Prøv å få snakka med nokon som er flinke på det med fødselsangst og tenk at du skal søke KS, men om det ikkje går igjennom, så er du godt forberedt, og kan få ei god oppleving. Masse lukke til, og STOR klem. Ta gjerne kontakt på pm om du vil, trur me har ein del felles;)

Ok:) Men, hvor mye koster det å gå til hun? Kanskje det er verdt det :)
2PRINSESSER : Ikke vær redd, du trenger ikke å ha like uflaks som meg :( Lykke til !Går nok bra..

Jeg var ekstremt bestemt, og lot meg ikke overtale, eller hun trodde jo det.. Men, jeg sa jeg nektet vaginalt. Hun kan da for helvete ikke tvinge meg til en dritt! Hun kjenner ikke meg etter en samtale på 40 min. Og vet ingenting om hva jeg tenker.. Syntes det er dårlig at det ikke var 2 der, så kunne de ha diskurt seg i mellom etter jeg var ferdig...

Kanskje det blir Drammen?:) Ringe fastlegen i morgen å høre!:D

lennypenny skrev:
2PRINSESSER : Ikke vær redd, du trenger ikke å ha like uflaks som meg :( Lykke til !Går nok bra..

Jeg var ekstremt bestemt, og lot meg ikke overtale, eller hun trodde jo det.. Men, jeg sa jeg nektet vaginalt. Hun kan da for helvete ikke tvinge meg til en dritt! Hun kjenner ikke meg etter en samtale på 40 min. Og vet ingenting om hva jeg tenker.. Syntes det er dårlig at det ikke var 2 der, så kunne de ha diskurt seg i mellom etter jeg var ferdig...

1150,- første gangen en er der. Jeg ville pratet med fastlegen først. Du virker som ei ordsterk jente og jeg har tro på at du får viljen din, men husk at ingen vaginale fødsler er like!

baby2 skrev:

lennypenny skrev:

1150,- første gangen en er der. Jeg ville pratet med fastlegen først. Du virker som ei ordsterk jente og jeg har tro på at du får viljen din, men husk at ingen vaginale fødsler er like!

Takk :) Ja, får ringe og prate med han :) Har sovet litt nå, og fått tenkt litt..
Mulig jeg drar på møte på Ahus med JM på torsdag, og hører litt med hun:)

Back
Topp