Lengre syklus, feil på termin.. =/

MaryLou

Juni12s energiske <3
VIP
Jeg sliter litt med å få lagt inn dataene mine her inne (og på tickere osv).

Min PP startet 19. sep.
Jeg har ca 30-31 dager i syklusen min... 

Det vil si at terminen blir senere enn om den skulle vært på den gjennomsnittlige 28 dagers syklusen.. og i følge terminkalkulator.com har jeg termin 30. juni.

Men... mange av stedene (inkl. babyverden) hvor jeg skal legge inn disse fantastiske dataene, så regner systemet automatisk 28 dagers syklus.

Dette er litt frustrerende for meg... for enten så må jeg skrive at jeg er kortere antall uker på vei (som blir feil ift den infoen som står på "Min Side" o.l.) eller så må jeg korte inn på terminen... og det er jo heller ikke noe gøy =(

Flere som har samme "problemet"?????

Hmmmm... Jeg har 31-32 dagers syklus, og har fått det til.... Iallefall på min side på babyverden. Måtte jukse litt på tickeren, men det er fordi mange regner forskjellig lengde på et svangerskap.. Så du må nok jukse litt for å få riktig termindato...

Akkurat nå så stemmer ukene på babyverden (4 uker på vei idag =D )..
Men for å få til 4 uker, så står det nå at jeg har termin 27. juni... 

Jeg får kun skrevet inn forventet termindato på babyverden... ikke noe om hvor mange dager syklusen min er på...

Hvordan fikk du til det, Klatremus???

Vil gjerne at det skal stå 4 uker på vei... termin 30. juni =)

Malu87 skrev:

Jeg får kun skrevet inn forventet termindato på babyverden... ikke noe om hvor mange dager syklusen min er på...

Hmmmm.... Når jeg skulle legge til min termin på babyverden så kunne jeg velge sykluslengde. Går ikke det an på min side lenger?

Tickerne har vel vanligvis "amerikansk" lengde på svangerskapet, som er to dager kortere enn det som blir beregnet i norge. Tror ihverfall det var noe slikt. Litt vanskelig å bestemme seg om man vil ha rett antall dager tilbakelagt eller dager igjen...

Klatremus Lillemann skrev:

Malu87 skrev:

Hmmmm.... Når jeg skulle legge til min termin på babyverden så kunne jeg velge sykluslengde. Går ikke det an på min side lenger?

Nei  =(
Kun termin datoen...
* syns det var rart selv *

Lanikai skrev:
Tickerne har vel vanligvis "amerikansk" lengde på svangerskapet, som er to dager kortere enn det som blir beregnet i norge. Tror ihverfall det var noe slikt. Litt vanskelig å bestemme seg om man vil ha rett antall dager tilbakelagt eller dager igjen...

Stemmer. Og de som har annet enn 28 dagers syklus må nok i noen tilfeller også endre for dette der man ikke kan velge sykluslengde.
Nå som det er så tidlig føler jeg ikke det gjør noe om det står 2 dager feil i antall dager igjen for det er uansett så lenge til. Nå er det viktigere med antall uker og dager (for meg hvertfall).

Blir jo det samme for alle andre her også så opp til deg å velge hva du synes er viktigst, hvor langt du har kommet eller hvor langt du har igjen. Og om ikke får du lage en av hver og kommentere over. ;-)

Back
Topp