Lengre svangerskap nr3?

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Bare lurte på om det er flere som har opplevd å gå lengre med svangerskap nr 3?

Når kom nr3 i forhold til de andre, og startet fødselen selv?

Termin i dag med nr 3; aldri gått så lenge før, de andre kom 35+4 og 38+3. Har fått akupunktur og stripping for å modne (har allerede ganske modne forhold), tre ganger ila 39+1-40+1, men ingenting skjer. Så jeg bare.. haha.. har mistet litt troen på at baby kommer ut av seg selv :p
Så, jeg håper bare noen hadde erfaringer; det ville hjulpet litt. :p
 
Nr1 kom på menstermin og 3 dager før ul termin, nr2 kom 12dager før termin (hadde kun ul termin), nr3 kom 3 timer etter ultermin og 2 dager etter menstermin.

så min erfaring er at jeg gikk lengere med nr3:p
Venter nå nr4, spent på hvordan det blir:p
 
Jeg kan ikke relatere til egne erfaringer da jeg venter mitt første barn, men en vennine av meg fødte nettopp sitt tredje barn; Inne til trivselskontroll og fikk modningsakkupunktur 7 dager på overtid. Fødselen startet og barnet ble født 10 dager over termin :)
 
Jeg kan ikke relatere til egne erfaringer da jeg venter mitt første barn, men en vennine av meg fødte nettopp sitt tredje barn; Inne til trivselskontroll og fikk modningsakkupunktur 7 dager på overtid. Fødselen startet og barnet ble født 10 dager over termin :)

Skal ha ny runde akupunktur og antagelig mer stripping i morgen, 1 dag over :p Så hvis ikke baby kommer I DAG, så får jeg alltids prøvd mer i morgen. ><
 
De sier tredje er en luring. Hun din er ihvertfall det :p Har bare født en gang, og han kom 34+2, så er spent på når lillesøster kommer
 
1 og 2 er premature minst nr 3 kom to dager før termin. Fikk også akupunktur mange ganger uten noe effekt. Hadde sterke og regelmessige kynnere i 2-3 uker før fødsel. Var helt utslitt av det når fødselen startet. Fødte dagen etter å ha blitt strippet.
 
Den tredje er en luring, sies det ja! Jeg har hatt igangsetting i uke 38 pga forhistorikk med nummer 2 og 3, så siden siste ikke kunne lure oss på tidspunkt for fødsel snudde hun seg i seteleie uten at noen oppdaget det før vannet skulle tas i stedet :hilarious:
Med andre ord ingen erfaring å dele, men heier på deg i innspurten og håper hun snart kommer. Ekstra tøft å gå lenge når de andre har kommet tidlig, blir vel som du vært på overtid siden uke 38 liksom.
 
Svigermor gikk litt lenger og litt lenger for hver gang, sa hun. En ble født to uker før, samboer tre dager før og sistemann 4 dager på overtid.

ei av venninnene mine som har 5 jenter har stort sett født etter nokså lik lengde på graviditeten, og hadde ikke noe særlig variasjon i når det ble fødsel. De tre eldste er født 4-5 dager før termin alle sammen, men jeg har visst glemt å spørre om de to yngste.

Jeg leste en teori da jeg var gravid med nr 2 som sa at kvinner ofte har en ca lengde på antall dager de er gravide. Og det stemte ganske bra med de to jeg har.
Nr 1 er laget på cd8 og født 38+0
Nr 2 er laget på cd18 og født 39+4

så får vi se hva slags luring nr 3 er..

Samboers to barn fra før er født 14 dager på overtid og 9 dager på overtid. Yngste der er igangsatt ihvertfall.
Jordmor sa at det også kunne ha noe å si for når denne babyen kommer, men ifølge risikoskjemaet deres får jeg uansett ikke gå lenger enn 4 dager over termin pga bmi.
Jeg skal alså bli satt igang 41+0 hvis jeg kommer så langt
 
Svigermor gikk litt lenger og litt lenger for hver gang, sa hun. En ble født to uker før, samboer tre dager før og sistemann 4 dager på overtid.

ei av venninnene mine som har 5 jenter har stort sett født etter nokså lik lengde på graviditeten, og hadde ikke noe særlig variasjon i når det ble fødsel. De tre eldste er født 4-5 dager før termin alle sammen, men jeg har visst glemt å spørre om de to yngste.

Jeg leste en teori da jeg var gravid med nr 2 som sa at kvinner ofte har en ca lengde på antall dager de er gravide. Og det stemte ganske bra med de to jeg har.
Nr 1 er laget på cd8 og født 38+0
Nr 2 er laget på cd18 og født 39+4

så får vi se hva slags luring nr 3 er..

Samboers to barn fra før er født 14 dager på overtid og 9 dager på overtid. Yngste der er igangsatt ihvertfall.
Jordmor sa at det også kunne ha noe å si for når denne babyen kommer, men ifølge risikoskjemaet deres får jeg uansett ikke gå lenger enn 4 dager over termin pga bmi.
Jeg skal alså bli satt igang 41+0 hvis jeg kommer så langt

Vet ikke helt om jeg skjønte den teorien..?
Jeg hadde lange sykluser med nr2, (EL på CD19-21), gikk til 38+3.
Første ble til etter p-piller - hadde antagelig eggløsning etter drøye 4 uker (syklusen min var dog lang før pillene, type 35 dager, så..). Fødte 35+4.
Denne gangen hadde jeg i utgangspunktet kortere sykluser (ca 30 dager, eggløsning på rundt dag 16), men dette var ivf og styrt syklus, så jeg gikk på hormoner i starten. Og er nå altså 40+3 :p
Men, begge de forrige svangerskapene ble godt beregnet; jeg regnet etter eggløsning og ikke etter menstermin med nr2, og denne gang, med ivf, er jo terminen også sikker; så.. jeg har jo gått mange flere dager gravid denne gang. Med nr1 ble jeg tilbakestilt på ultralyd med over to uker, så den KAN jo være noen dager feil, selvsagt: men ikke flere uker feil. :)

Men leste et eller annet om lengden på svangerskapet, og hormonene i starten av svangerskapet. Treg progesteron i starten - tidligere fødsel. Kjapp progesteronøking - senere fødsel. Kan i så fall stemme godt, for jeg gikk jo på bl.a. progesteron i starten; og med de andre hadde jeg nok mest sannsynlig dårligere med progesteron.
 
Jeg har hørt at man føder til samme tid som mannens barns sin mor gjorde. Men tror samtidig det er lite hold i teorien :hilarious: men kanskje det påvirker hvis det er ny pappa? At babyen baker seg ferdig i annet tempo :p
 
Jeg har hørt at man føder til samme tid som mannens barns sin mor gjorde. Men tror samtidig det er lite hold i teorien :hilarious: men kanskje det påvirker hvis det er ny pappa? At babyen baker seg ferdig i annet tempo :p

Haha, det kan nok påvirke litt, kanskje; men vil jo tro at den gravides genetikk teller mest :p
Her er det jo ny pappa, så jeg har jo spurt gubben etter hvilke treg-gener han har lagt i denne ungen :p Har ikke mulighet til å spørre hans mor, dessverre ><
 
Jeg fødte mine to første tre/fire uker før termin, nr 3 kom 11 dager på overtid og de måtte ta vannet for at fødselen begynte :wideyed: ble strippa tre ganger med noe effekt- fikk rier og slimproppen gikk, men det stoppet opp hver gang :) så nr 3 var en luring her :) lykke til!!
 
Min 3. Var kortest, men alle på overtid :hilarious:
 
Nr 1: 39+1
Nr 2: 36+5
Nr 3: 38+6

Alle har startet av seg selv :joyful:

Lykke til med kommende fødsel :)

Edit:
Ser nå at innlegget gjelder de som har gått lenger med nr 3 :oops: Sorry
 
Jeg fødte mine to første tre/fire uker før termin, nr 3 kom 11 dager på overtid og de måtte ta vannet for at fødselen begynte :wideyed: ble strippa tre ganger med noe effekt- fikk rier og slimproppen gikk, men det stoppet opp hver gang :) så nr 3 var en luring her :) lykke til!!

Det er litt det jeg frykter; at jeg må bli satt i gang for å få denne babyen ut. Er "bare" 1 dag over terminen nå, da, men føles jo som en evighet siden de andre kom tidlig ><
Akupunktur og stripping nummer fire i dag; uten nevneverdig effekt enda, i alle fall. Blir snart sprø ><
 
Nr 1: 39+1
Nr 2: 36+5
Nr 3: 38+6

Alle har startet av seg selv :joyful:

Lykke til med kommende fødsel :)

Edit:
Ser nå at innlegget gjelder de som har gått lenger med nr 3 :oops: Sorry

Fort gjort å se feil ❤️
Jeg hadde antagelig ikke hatt like sterke bekymringer om jeg hadde gått overtid med de andre, men rekker å tenke så masse når man er "vant" til å føde tidlig, også plutselig så.. føder man bare aldri.
Begynner å krisemaksimere til at noe er galt med enten meg eller babyen, osv. Selv om alt tilsier at forholdene er fine.
Er bare så ønskelig at ting starter av seg selv - men jeg har ikke lyst til å gå så mye lengre enn uke 41 heller, fordi jeg har tenkt litt for mye der også. ><
 
Nr 1 var 12 dager på overtid
Nr 2 var 3 dager overtid
Nr 3 9 dager overtid

Så kan si jeg er ganske kjent i overtid-land :hilarious:
Personlig tror jeg nok min kropp bare liker å
bake de litt ekstra lenge, så det kan jo være noe i det du sier med progresteron uten at jeg har gått på det.

Alle var friske babyer da, litt tørr hud hos 1 og 2. ganske mye hos nr 1 faktisk, men hun var 3 uker over om man fulgte menstermin, å sånn som hun var når hun kom til (festet og fulgte med blikket MYE som nyfødt, smilte tidlig etc) tror jeg faktisk mens termin var mer nøyaktig.

Lykke til :Heartred
 
Nr 1 var 12 dager på overtid
Nr 2 var 3 dager overtid
Nr 3 9 dager overtid

Så kan si jeg er ganske kjent i overtid-land :hilarious:
Personlig tror jeg nok min kropp bare liker å
bake de litt ekstra lenge, så det kan jo være noe i det du sier med progresteron uten at jeg har gått på det.

Alle var friske babyer da, litt tørr hud hos 1 og 2. ganske mye hos nr 1 faktisk, men hun var 3 uker over om man fulgte menstermin, å sånn som hun var når hun kom til (festet og fulgte med blikket MYE som nyfødt, smilte tidlig etc) tror jeg faktisk mens termin var mer nøyaktig.

Lykke til :Heartred

Noen produserer jo naturlig mer progesteron, så.. jeg vet ikke. Det var ikke en veldig stor studie :p veldig sjeldent det gjøres store studier på gravide.. skulle så absolutt ha blitt gjort - hadde GJERNE tatt ekstra blodprøver for forskningens del, eller så :)

Jeg vet ikke altså, jeg bare greier ikke finne noe logikk i hvorfor jeg skal gå så mye lengre denne gangen, så jeg håpte det var flere som hadde samme erfaring - å gå usannsynlig mye lengre med nr3. :p
 
Nr 1: 39+3

Nr 2 kom på termindato

Nr 3 ble igangsatt og kom 11 dager over termin.

Nr 3 er en luring ja:hilarious:
 
Jeg slapp i alle fall å bli igangsatt, og baby kom i går, 40+6 :)
 
Back
Topp