Lengre på vei enn jeg trodde

Nurket21

Andre møte med forumet
Hei! Var på tidlig ultralyd igår og fikk beskjed om at jeg var 9+5 uker på vei, ifølge min positive eggløsningstest var jeg 9+1, flere som har opplevd å bli satt fram noen dager, og stemte dette for dere?:)
 
Har blitt satt både frem og tilbake på de ultralydene jeg har vært på. Opptil en uke forskjell mellom to av dem. Er veldig sikker på eggløsning siden jeg loggførte både tester, temperatur og etter hvert stigning på HCG, så det handler nok for min den om unøyaktig måling eller ujevn vekst...
 
Jeg er sikker på når EL var (både testet og tempet), men har på tre ultralydundersøkelser blitt målt lengre på vei.
7+0 målt til 7+6
9+0 målt til 9+2
12+0 målt til 12+5
Jeg forholder meg til termin ut fra EL frem til den blir fastsatt på OUL :)
 
Hei! Var på tidlig ultralyd igår og fikk beskjed om at jeg var 9+5 uker på vei, ifølge min positive eggløsningstest var jeg 9+1, flere som har opplevd å bli satt fram noen dager, og stemte dette for dere?:)

Ja, ble satt fram hele 6 dager på ul. Den første ultralyden tenkte gynekologen at det var feil måling pga vinkelen, neste ul ga samme resultat så ble satt frem. Denne graviditeten var ikke planlagt så aner ikke når el var, men får se på oul om det stemmer eller om jeg blir satt tilbake.
 
Ved forrige graviditet vart eg sett fram ved kvar UL (TUL v.12 og OUL v. 19) . Ei veke totalt. Ungen kom på TUL-termin ;)

Denne gangen er TUL (v. 8) og min termin samstemte. Blir artig å sjå kva som evt skjer vidare.
 
Ble satt frem 2 dager på både TUL og OUL sist, ungen kom dagen etter ELtermin og 3 dager etter UL termin :)
 
Ble satt frem litt ja. Her har mensen vært uregelmessig så eg stole mer på ultralyd denne gangen. På ultralyd fekk eg termin 23.04 av legen fekk eg termin 28.04. Ved forrige svangerskap hadde eg mensen termin og oul termin samme dag men jentungen kom 18 dager før
 
Første tul var 9+3, men ble målt til 9+5. Jeg valgte å forholde meg til 9+3 fram til andre tul, da jeg mente jeg var 11+5 ifølge el test, men ble målt til 12+1, så tror bare babyen vokser ekstra fort.
Jeg valgte å sette meg fram til 12+0 istedenfor 12+1, så får vi se på neste ultralyd :)
 
Jeg ble satt frem to dager på tidlig ultralyd. Men ho sa det kunne hende det ble satt tilbake siden de gikk ut i fra den største målingen:)
 
Hei. Jeg var på sykehuset 1 september for KUB test da jeg var 9+5, legen mente da at jeg var 10+3
Var tilbake igår for resten av testen og jeg mente da jeg var 11+3, Overlegen målte meg til 12+6....
Helt ærlig skjønner jeg ikke så mye.. jeg har rimelig styr på når vi har hatt sex og dette samsvarer lite med det... men men.. får vente til ordinær UL i uke 19.... For ikke å bli for utolmodig tror jeg at jeg legger meg sånn midt i mellom :)
 
Med førstemann var menstermin, ul i uke 8, 12 og oul nøyaktig samme dato. Men ut ville han ikke før 11 dager over tiden.. ble satt fire dager tilbake på første ul nå, men regner egentlig med å bli satt frem igjen til menstermin fordi jeg er veldig presis.. forbereder meg allikevel ikke på fødsel før i starten av mai
 
Back
Topp