lengre bilreise

Huffsa

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
jeg lurer på å kjøre med baby for å besøke familie nærmere sommeren, dette er en tur som tar 8-9 timer med bil. Småen vil på det tidpunktet være rundt 6-7 mnd :) så lurer jo litt på hvrodan jeg skal gjennomføre en slik tur? :) noen som har prøvd seg på en slik langt tur i bil med baby og har noen tips og/eller erfaringer å dele? :D

Hadde nok tatt en del pauser pp veien, og overnattinger! :) ellers må dere se an barnet og ta det i dens tempo! :)

Henger meg på her, for vi skal til Trøndelag i påska, og det er sju timers kjøring. Mini er da fire måneder. Så kjekt med tips :)

Jeg vil også gjerne ha tips til en lignende reise! Så langt hyler småen hver gang vi kommer med bilsetet, men han er 4,5 mnd nå og vil være 9 mnd på den lange turen, så jeg håper det går over!

Kjørte øst-vest mange ganger da jenta mi var liten. Aldri noe problem og vi hadde aldri overnatting. Vi tok pauser med jevne mellomrom for å avlaste ryggen.

Vi kjører ofte hjem til Norge. Vi bruker ca 6-6.5t men stopper ikke.
Frøkna var 3 mnd første gang vi dro, da hadde vi en mat/bleiepause.

Kjørte oslo- bergen da han var 7 mnd, gikk greit nok, tok litt stopp og var to om det. Kan være greit om en kan sitte bak og underholde litt, samt legg opp pausene iforhold til sovetider.

Kjørte bergen- oslo alene med mini da han var ca 10 mnd. Stress, fordi han ikke ville sove. Kjørte på kvelden så han skulle bli trøtt. Men det gikk no, og fikk sove ut litt da jeg kom frem, ellers hadde jeg vært utslitt.

Jeg vil også gjerne ha tips til en lignende reise! Så langt hyler småen hver gang vi kommer med bilsetet, men han er 4,5 mnd nå og vil være 9 mnd på den lange turen, så jeg håper det går over!
Etterhvert kan dere prøve med en dvdspiller med skjerm, som er laget for bil.
Ei venninne av meg kunne ikke kjøre bil med sin sønn, for han hylte fra han så bilen til de var fremme..
Så satt hun inn dvd-spiller, og bilturene har vært en fryd siden; han skravler, ler og koser seg. :)

Husk å stoppe ofte og strekke på de små, gi nok væske og husk at barna ikke får endret stilling og rørt på seg som vi voksne får. ;)

jeg lurer på å kjøre med baby for å besøke familie nærmere sommeren, dette er en tur som tar 8-9 timer med bil. Småen vil på det tidpunktet være rundt 6-7 mnd :) så lurer jo litt på hvrodan jeg skal gjennomføre en slik tur? :) noen som har prøvd seg på en slik langt tur i bil med baby og har noen tips og/eller erfaringer å dele? :D
Vi dro til Stavanger i sommer :) 6 timers tur. Var da 3 mnd. Skal ned igjen til helgen og er da 10,5 mnd :P

Har kjørt 7-8 timers vanlig strekning med baby på 6 mnd. Kjører så lenge baby sover eller er fornøyd. Tar gode pauser der baby får strekke på seg og spist :) gikk veldig fint men brukte nærmere 10-12 timer på turen ;)

Endte med å ta turen tidligere enn planlagt og det gikk kjempe fint, :-) kjørte så lenge han sov / var fornøyd og tok gode stopper underveis så kan fikk mat og stell og fikk strekt skikkelig på seg :-D

Kjørte akkurat en 8timers tur med lillemann på 4,5mnd - gikk over all forventning :)

Kjørte i natt, startet når han pleier å legge seg og passet på at han var nymatet og ren bleie. Kjørte så lenge han sov og sjekket ofte at han hadde det bra.

Ble med en større pause med bleie, pupp og strekke litt på seg (var også veldig stas i å prate litt med damen som jobbet på bensinstasjonen :)) - samt en mindre en hvor det ble ny bleie og litt kos (sovnet ved puppen). Sov videre når vi kom frem, han :)

Back
Topp