Lenge til fødsel men...

Jeg vil iallefall føde på sykehus. Kan mest sannsynlig ikke få epidural pga plager med nerver i ryggen som kan gå utover følighet i ene benet. Men klarte meg veldig bra uten noen form for bedøvelser sist gang. Kanskje det høres rart ut, men kan gjerne bruke litt lenger tid denne gangen..forrige gang var det skikkelig styrtfødsel og intenst helt fra starten av. Gikk liksom fra 0 til 100 på 1 minutt..

Jeg vet ikke.... Har ikke tenkt så langt enda. Hvordan bestemmer man fødested? Får en informasjon om det på første svangerskapskontroll kanskje?

Skal føde på KK (Kvinneklinikken) i Bergen :-) Vil prøve badekar, og akupunktur. Ikkje epidural.

Eg har planer om å gjøre det som forrige gang, alt (rier+fødsel) tok maks 3 timer uten noen form for bedøvelse. Lekende lett[8D] Men eg innser at det er utenfor mitt kontroll område. Eg håper iallefall at det går like lett som forrige gang. Men nå skal eg holde meg unna badekaret som JM mente eg ville ha godt av...for det gjorde meg bare sur. Og så håper eg at vi kan få reise hjem samme dagen[;)]

ORIGINAL: siven79

Jeg må ha epidural enten jeg vil eller ei. Noe annet er farlig for jeg overproduserer kroppens egne smertestillende og går inn i min egen verden. Høres sikkert rart ut. Jordmor ble helt forskrekket. Jeg fortalte at jeg kjenenr det i høyre lyske når jeg må ha epidural, hun trodde heldigvis på meg. Jeg startet ganske straks å suse bort og ble helt fjærn. Straks epiduralen var satt så va jeg meg selv igjen. Høyrebeinet iskaldt og nesten blått og resten av meg glødende varm.

Sånn var det på begge fødslene og nesten hver gang jeg fikk mensen før jeg fødte eldstemann. Nå skjer det sjeldent heldigvis[:D]
Det er ikke farlig da, selv om det høres skummelt ut. Vet ikke om noen andre som har det sånn heller.

wæ.. Ja det hørtes skummelt ut!!

jeg ønsker medikamentfri fødsel som sist, Men gjerne tilgang til varm dusj når jeg vil. akkupunktur stiller jeg meg positivt til :-) må også Ha med min egen sammensatte fødsels cd med mye godt musikk.

med førstemann så måtte jeg bli igangsatt, fordi vatne gikk 1 døgn uten noe rier. tok da epidusal pga. dryppen, syns d var hærlig, kjente ingenting på magen uetnom bekken da, men d kan dem ikke bedøve der[8D]
så denne gangen med lille i magen så trur jeg kanskje at jeg blir å ta epidural igjen om d tar lang tid med rier og smerter. men ofte sier jordmor at med nr.2 så går d mye fortere å føde og smerten blir ikke langvarig. *håper dem har rett da*
men ingenting er bestemt ennå. for jeg vet ikke hvordan denne fødsel blir, trur jeg tar ting på sparken...

ORIGINAL: Fly

Siden jeg har aldri født før, så holder meg muligheten for epidural osv åpen, men håper på at jeg klarer det helt fint ;)

Tenker som så jeg også [:)]

Back
Topp