Lenge siden sist...

Miss Independent

Elsker forumet
Hvordan går det med alle mammaene og babyene?
Har rett og slett ikke hatt tiden til å være inne på her. Men er ennå her :happy112

Det går bra med oss. Begynner smått å innføre rutiner her, syns det er på tide nå. Han har fått styre på fram til nå.

Hvordan er det hos dere andre?

joda, her går det bra :) vi har sånn passe rutiner, legger seg ca 20.00 tiden på kvelden også står opp ca 8-9 :) og har 3-4 små dupper på dagen :) hun er gla i å sove :)

Hei hei!
Med oss går det fint =)
Vi har på sett og vis rutiner, men de er ikke til helt samme tider hver dag :p
Han tar kvelden mellom kl 20 og 23, spiser 1-2 ganger på natten og tar morgen rundt kl 8.
Dupper litt forskjellig på dagen, men som regel er det en litt lengere dupp utpå formiddagen og korte dupper utover ettermiddagen. Hyppig amming på kvelden, men da sover han greit, så det går helt fint!

Koselig og se deg innpå her igjen:-) Aktiviteten har tatt seg opp igjen innpå her, så det er gøy;-) Alt er bra her i grunn, hanhar hatt litt feber de siste ukene,men tror det er fordi vi har vært mye syke. Han driver og får tenner også tror jeg. Sikler og suger på absolutt alt.... Ellers er alt kjempebra:-)

Koselig og se deg innpå her igjen:) Aktiviteten har tatt seg opp igjen innpå her, så det er gøy;-) Alt er bra her i grunn, hanhar hatt litt feber de siste ukene,men tror det er fordi vi har vært mye syke. Han driver og får tenner også tror jeg. Sikler og suger på absolutt alt.... Ellers er alt kjempebra:)

Pia vår holder også på å få tenner tror jeg, sikler noe innmari og spiser på hendene, samt alt annet hun får tak i:-)

Ellers går det bra med oss også, legger henne mellom 21.00 og 22.00, mat en eller to ganger om natten. Hun kan sove til 09.00 og 10.00. Hun er ei veldig blid jente, hyler og pludrer av glede :love2

Hei igjen, Hali! :) Har du hatt ei fin jul??
Ting begynner å komme sånn noenlunde på stell, med leggetid rundt 21:30 og en eller to amminger på natten sånn til vanlig. Og så er det morgen en gang mellom 8 og 10, alt ettersom hvordan natten har vært.
Veldig mye sikling og spising på alt her også.
Dessverre har vi også mye kloring på gang, så han har hodet fullt av sår, stakkars :( Han har en del skurv og det klør. Smører han med oljer og styrer på med lusekam for å bli kvitt det, men det kommer tilbake hele tiden, og han klør seg for harde livet, stakkars. Så nå er det lue på dagtid og klore-votter på natta.

Pia vår holder også på å få tenner tror jeg, sikler noe innmari og spiser på hendene, samt alt annet hun får tak i:)

Ellers går det bra med oss også, legger henne mellom 21.00 og 22.00, mat en eller to ganger om natten. Hun kan sove til 09.00 og 10.00. Hun er ei veldig blid jente, hyler og pludrer av glede :love2

Ja, akkurat sånn er Emmeth også. Suger på alt og sikler som ett uvær. Synes det er veldig tidlig og få tenner, men kanskje vanlig det? Jentene har først fått det etter de var fyllt 6 mnder. Så herlig hu sover så godt, både for dere og 6kke mindt henne:-) Emmeth og er en riktig blidgutt og er i grunn alltid fornøyd<3

Hei igjen, Hali! :) Har du hatt ei fin jul??

Ting begynner å komme sånn noenlunde på stell, med leggetid rundt 21:30 og en eller to amminger på natten sånn til vanlig. Og så er det morgen en gang mellom 8 og 10, alt ettersom hvordan natten har vært.
Veldig mye sikling og spising på alt her også.
Dessverre har vi også mye kloring på gang, så han har hodet fullt av sår, stakkars :( Han har en del skurv og det klør. Smører han med oljer og styrer på med lusekam for å bli kvitt det, men det kommer tilbake hele tiden, og han klør seg for harde livet, stakkars. Så nå er det lue på dagtid og klore-votter på natta.

Uff, stakkars liten. Emmeth har og hatt veldig mye skurv og klorer seg mye i ansiktet generelt. Har du prøvd den oljen fra apoteket som er mot skurv? Den funker som gull her hvertfall. Skal smøres på 4 timer før kamming. Og det løsner sååå lett. Vi kjøpte oljen på boots apotek, bare spurte jeg og da fikk jeg den som er spesielt laget for og løsne skurv:-) Vi kammer emmeth før hvert bad som er 1-2ganger i uka. Og da holder vi skurven i sjakk. Emmeth er nesten helt kvitt det.

Ja, akkurat sånn er Emmeth også. Suger på alt og sikler som ett uvær. Synes det er veldig tidlig og få tenner, men kanskje vanlig det? Jentene har først fått det etter de var fyllt 6 mnder. Så herlig hu sover så godt, både for dere og 6kke mindt henne:) Emmeth og er en riktig blidgutt og er i grunn alltid fornøyd<3

Jeg synes også det er veldig tidlig, men har hørt at de faktisk kan få tenner enda tidligere.
Får håpe de ikke får vondt de søte små :binkybaby

Hei deg :) Koselig å sjå deg!
Eg er ikkje så mykje her sjølv. Travle dagar.. :)

Her har me fått ei fin rutine.. Tar på pysjen kl. 19, og gir ho mat 20-20.30 så legge eg ho i senga og ho søv til 7-8, får mat og søv eit par timar til :)
Lille MA er ei vital, tålmodig og rolig lita jente :))

Hei igjen:-)
Her har vi lite rutiner foreløpig...steller rundt klokka 20, så tar hun en liten dupp i senga si og er så våken til vi legger oss i 23 tiden... Skjønner ikke hvordan dere andre får ungene til å ta kveld og sove i ett uten å våkne igjen??? :confused:

Sent from my ST25i using BV Forum

Uff, stakkars liten. Emmeth har og hatt veldig mye skurv og klorer seg mye i ansiktet generelt. Har du prøvd den oljen fra apoteket som er mot skurv? Den funker som gull her hvertfall. Skal smøres på 4 timer før kamming. Og det løsner sååå lett. Vi kjøpte oljen på boots apotek, bare spurte jeg og da fikk jeg den som er spesielt laget for og løsne skurv:) Vi kammer emmeth før hvert bad som er 1-2ganger i uka. Og da holder vi skurven i sjakk. Emmeth er nesten helt kvitt det.

Han klorer seg heldigvis ikke i ansiktet, så det hjelper å ha på lue. Har kjøpt den oljen du nevnte, men den er ganske sterk, så helsesøster anbefalte å vente til sårene hadde grodd. Problemet er bare at det dukker opp nye sår hele tiden :eek: Så oljen står klar. Enn så lenge smører vi med babyolje for å holde huden mykest mulig.

Han sover bare lurer på 15-20 minutter på dagtid, Marian87, men sover ganske mange timer når vi først legger ham for kvelden. Men da legger vi ham inn på soverommet hvor det er kjølig og helt mørkt. Har ikke noe lys på der inne. Vi har vært ganske konsekvente med leggeprosessen, så han er vant til at det er kveldsstell og pysjen på. Så gir vi ham vitamindråpene og jeg ammer han en siste gang før vi legger ham. Da får han ikke komme ut i lyset igjen før til morgenen. Hvis han ikke roer seg der inne, så blir det amming på senga og slikt med bare det lyset som slipper inn glipen på døren fra gangen slik at jeg ser hva jeg holder på med.

Vi legger henne også i mørket på soverommet i åtte-ni tiden. Men etter en time er hun lys våken og pludrer og bare til meg når jeg kommer inn til henne. Prøver jeg så å bysse henne i søvn på nytt så setter hun i å vræle men tar jeg henne med opp igjen er hun blid som ei sol :confused:

Sent from my ST25i using BV Forum

Han klorer seg heldigvis ikke i ansiktet, så det hjelper å ha på lue. Har kjøpt den oljen du nevnte, men den er ganske sterk, så helsesøster anbefalte å vente til sårene hadde grodd. Problemet er bare at det dukker opp nye sår hele tiden :eek: Så oljen står klar. Enn så lenge smører vi med babyolje for å holde huden mykest mulig.

Han sover bare lurer på 15-20 minutter på dagtid, Marian87, men sover ganske mange timer når vi først legger ham for kvelden. Men da legger vi ham inn på soverommet hvor det er kjølig og helt mørkt. Har ikke noe lys på der inne. Vi har vært ganske konsekvente med leggeprosessen, så han er vant til at det er kveldsstell og pysjen på. Så gir vi ham vitamindråpene og jeg ammer han en siste gang før vi legger ham. Da får han ikke komme ut i lyset igjen før til morgenen. Hvis han ikke roer seg der inne, så blir det amming på senga og slikt med bare det lyset som slipper inn glipen på døren fra gangen slik at jeg ser hva jeg holder på med.

Ah, det skjønner jeg da dere ikke kan ja:( men når dere får brukt oljen, så funker den veldig bra hvertfall, her og gjør vi som dere på natta. Når det er leggetid blir han lagt på soverommet der det er mørkt og svalt. Har ikke noe belysning på vi heller:) Og når han våkner ammer jeg han og han sover videre:)

Har hatt en fin jul :happy119
Men LN er blitt forkjølet og han hoster veldig, så jeg håper han blir frisk snart - får så vondt av han.
Tenk at han er snart 4 mnd?! Jammen, går tiden fort!!!

Ah, det skjønner jeg da dere ikke kan ja:( men når dere får brukt oljen, så funker den veldig bra hvertfall, her og gjør vi som dere på natta. Når det er leggetid blir han lagt på soverommet der det er mørkt og svalt. Har ikke noe belysning på vi heller:) Og når han våkner ammer jeg han og han sover videre:)

...jeg gir henne ei flaske med melk når jeg legger henne for kvelden, men når hun våkner igjen er hun helt uinteressert i mat...hun blir ikke sulten igjen før det er gått minimum tre timer! Men hun vil visst ikke sove alene uten mamman sin :confused: ...kommer jeg å legger meg kl 21 så kan hun godt sove for natten, men kjenner ikke jeg orker det, da kan hun jo liksågodt være oppe sammen med meg, for alenetid blir det jo ikke uansett o_O

Han har aldri fått vanen med å sovne i armene mine, eller i sengen min sammen med meg, så det kan være derfor det går så bra å legge ham. :) I starten sovnet han i vuggen sin inne i stuen før vi flyttet den inn på soverommet så snart han sov, men vi ville jo helst at det skulle bli kveld litt tidligere enn det Asle hadde planer om, så vi begynte å legge ham inn på soverommet til noenlunde fast tid rundt kl 22. I starten tok det timesvis før han roet seg, og klokka ble somregel rundt 2 på natta før han sovnet skikkelig, men vi holdt heldigvis stand, så det ble sakte men sikkert kveld tidligere og tidligere :) Det ble mye flaksing inn og ut av soverommet i starten, kan du si. Når han ikke ville sove var vi inne på soverommet sammen med ham, gav ham smokken og strøk ham på kinnet og pratet og sang med ham til han roet seg. Hvis han gråt, så tok jeg ham opp i sengen min og matet ham og la ham ned igjen etterpå. Det tok litt tid, men det virket heldigvis til slutt :) Håper det går seg til snart, så dere får litt voksentid på kveldene, Marian87!

God bedring til den lille gutten din, Hali! Håper det går fort over! :)

Vanskelig å ikke venne en baby med kolikk til å bli byssa i søvn....var liksom ikke noe anna som fungerte da hun hylskreik i 5 timer hver kveld :( Nå gråter hun ikke lengre på kveldene (takk gud!!!), men finner altså kun roen i armene. Det er liksom uaktuelt at hun skal gråte eller mistrives på noe vis i forbindelse med leggeprosessen (pedagogen i meg vil gjøre alt for å forhindre lakenskrekk :P ) så her står vi og klør oss i hodet om hva vi skal finne på for å få nattevåkeren vår til å sove :sleep002
Det å bysse henne i søvn er egentlig ikke noe problem i seg selv, bare koselig egentlig. Men punkt nr 1 blir iallfall å slutte å la henne komme opp igjen når hun våkner på nytt, så får vi bare tilbringe kveldene på soverommet en tid. ;) Har et håp om at hun kanskje begynner å sove flere timer i strekk om kvelden når hun får fulle porsjoner med velling :)

Hvis hun var plaget med kolikk, så skjønner jeg godt det med byssingen. Stakars lita! :( Vi hadde heldigvis ikke noe slikt! :) Takk og lov! Vi hadde bare en liten luring som ikke ville sove før langt på natt, så vi har tilbrakt mang en kveld på soverommet vi også, men det lønnet seg til slutt, heldigvis :) Lykke til!

Back
Topp