Lenge lurt på :)

smudii

Stolt mamma til Michelle<3
Eg er førstegangs fødene, har ord.ul 6 Mars :) Å eg å typen min har bestemt åss for å vite kjønnet. men så har eg hørt at noen går i fra ul å har fått til svar d blir kansje en jente.. vill d da si at d er 50 % sjans på gutt eller? bryr meg ikje egentli om ka d blir så lenge man får en frisk baby <3 Men vi hadde lyst me tanke på d som skal fikkses å vill gjerne forberede åss "godt" til vårt først familiemedlem :)

tja, det er vel varierende hvor godt man klarer å se kjønn på ultralyd, og det avhenger både av kvaliteten på apparatet, men ikke minst hvordan "lilleknøttet" ligger plassert..  Noen ganger ligger knøttet slik at det rett og slett ikke er mulig å si om det er gutt eller jente, mens andre ganger viser de seg så fram at det er umulig å ikke se hva som er der ;)

Det er vel ingen leger som liker å garantere noe som helst i forhold til kjønn uten å være helt sikre, så da sier de vel at "dette er muligens en jente" eller motsatt :)

Vi var på undersøkelse med ikke fullt så bra ultralydsapparat i uke 17, og da var lilleknert sjenert og ville ikke vise seg fram, mens da vi var på ordinær ultralyd i uke 20+4 var det "full flash" og vi så både pung og fant uten problem :)

I noen tilfeller klarer ikke lege å si noe om kjønn ved ordinær ultralyd, og mange velger da å bestille privat ultralyd i tillegg litt senere for å få kjønn bekreftet (og det å få en ekstra liten sniktitt på babyen :) ). Noen er heldige (slik som samboeren og jeg) og følges opp av lege som tar ultralyd ved hvert besøk, så de får da flere sjanser til å få bekreftet kjønnet utover i svangerskapet.

Lykke til den 6.mars, håper lilleknøttet viser seg fram "fra den riktige siden" slik at dere får sett om det er en liten gutt eller en liten jente :)

Takk for svare :) Ja vi krysser fingrene :D Går bare å venter å tripper for å endeli få se lille trille i magen :D Høre jo rykta om at d e helt fantastisk, å d trur eg nokk på åsså :D <3

På ordinær ultralyd fikk vi beskjed om at det er jente. Hun sa at hun kan jo ikke garantere det, men de sier nok ofte det for å sikre seg hvis de skulle ta feil. Hun fikk gode bilder av babyen og kunne vise oss kjønnslepper, og vi kunne jo også se at det ikke var noen utposing som kunne tilsi gutt. har også hatt jentefølelse så vi får oss en overraskelse hvis det er en gutt som kommer. det er jo like bra det, men da har vi noe rosa å bytte ut :-P

D e d eg å tenke :) for eg vet at om eg får vite at d mest sannsynlig blir gutt kjøpe eg noe blått å rosa om motsatt, litt kjipent å da måtte pakke d bort til sommern når bane kommer å viser noe annet enn man får vite på ul :) mn har vært nøytral på alt av utstyr som er kjøpt da :)

Back
Topp