Lenge å vente

Babydrøm2017

Flørter med forumet
Jeg har ringt både legekontoret og helsestasjonen jeg hører til for å sjekke når første kontroll er. Fikk beskjed begge plasser at det er uke 12.

Jeg synes dette er lenge å vente mtp at jeg mistet tidlig i desember. Jeg veier i tillegg litt for mye og har en del spm i forhold til hva jeg kan gjøre med det. Vil ikke legge på meg unødvendig mye, men skal jo heller ikke slanke meg.

Er det sånn at det er de som sitter og svarer tlf bestemmer når jeg kan får time til første kontrollen, eller skal jeg bare si at jeg vil ha rundt uke 8-9?

På legekontoret mitt så er det sånn at jeg ikke får første kontroll før uke 12, uansett om jeg ville hatt før. De sier det ikke er noe vits før uke 12.

De sier det ikke er vits før uke 12 hos meg heller. Men er ikke ulovlig å bestille seg en time tidligere og ta det som en vanlig legetime? Bare si at du er gravid og har en del ting du vil snakke med legen om. Som for eks dette med vekt og ernæring?

Ring legekontoret å si at du vil til lege for henvisning til ernæringsfysolog. For e nok det som e det beste om man e overvektig.
Æ e slankeoperert å ikke kommet helt i mål enda. Så æ blir oppfulgt tett å må til ernæringsfysolog å.

Sist fikk jeg legetime i uke 6 eller 7 tror jeg. Også bestilte jeg ny til til uke 12 da vi tok blodprøver. Alt gratis.

Back
Topp